مراجعه مردم بیرجند برای تزریق دز سوم واکسن کرونا پایین است

تهران (پانا) - تزریق دز سوم واکسن کرونا در بسیاری از شهرها هنوز آنطور که باید گسترده نشده‌ است. شهر بیرجند خراسان جنوبی هم هنوز از استقبال پایین مردم برای تزریق دز سوم مواجه است و مراجعه مردم درصد پایینی دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه مردم بیرجند برای تزریق دز سوم واکسن کرونا پایین است

به گزارش ایسنا، محمد موسوی میرزایی، امروز جمعه ۱۰ دی در جمع رسانه‌های گروهی با بیان اینکه در هفته‌های قبل حدود ۴۲ هزار و ۴۰۰ دز واکسن نوبت سوم تزریق شده است، گفت: در یک هفته اخیر به ۲۴ هزار و ۸۴۵ نفر دز سوم واکسن را تزریق کرده اند که نشان از افزایش ۵۹ درصدی است.

وی با بیان اینکه این افزایش درحالیست که میزان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون مطلوب نیست افزود: ۵ مرکز واکسیناسیون در بیرجند فعال بوده، اما آمارها گویای مراجعه اندک مردم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تزریق دز سوم تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد ابتلا و بستری افراد داشته است، افزود: این واکسن در پیشگیری از ابتلا به سویه جدید (امیکرون) نیز بسیار تاثیرگذار بوده که لازم است تمامی افراد بالای ۱۸ سال که واجد شرایط تزریق هستند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

موسوی میرزایی با بیان اینکه تعدادی کیت تشخیص سویه جدید (امیکرون) در استان وجود دارد که بنا به پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت از برخی افراد نمونه گرفته می‌شود، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به امیکرون در استان مشاهده نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار