۶ هزار دانش آموز و دانشجوی نخبه کشور تحت پوشش کمیته امداد است

تهران (پانا) - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور می‌گوید۶ هزار دانش آموز و دانشجوی نخبه کشور تحت پوشش این نهاد قرار دارند که بیشترین امکانات برای بهبود وضعیت آموزشی آنان صورت می گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
۶ هزار دانش آموز و دانشجوی نخبه کشور تحت پوشش کمیته امداد است

سیدمرتضی بختیاری در آیین اختتامیه رویداد بین المللی تاک ۲ که با مشارکت کمیته امداد و پارک علم و فناوری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در حال حاضر۵۱ هزار دانشجو و ۷۲۰ هزار دانش آموز مددجوی این نهاد حمایتی هستند که اقدامات لازم برای بهره مندی آنان همواره در دستور کار بوده است.

وی اضافه کرد: در کنکور امسال ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد برای ورود به دانشگاهیان فرهنگیان در کنکور شرکت کردند که ۵۴۶ نفر شامل حدود ۸۰ درصد آنان پذیرفته شدند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت با هدف موفقیت در تحصیل و کسب مشاغل عالی، بهترین شیوه توانمندسازی جامعه هدف است.

بختیاری بیان کرد: کمیته امداد در صدد است تا در فعالیت های دانش بنیان و استارتاپی نیز ورود کند تا زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان تحت پوشش فراهم شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به لزوم اقدام همه جانبه برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: در این راستا باید از همه ظرفیت ها از جمله گردشگری، تجارت بین الملل، فعالیت های دانش بنیان و توانمندی های ویژه جوانان بهره برد.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر افزود: باید خلاهای قانونی بر سر راه اشتغال در کشور برداشته شود و با کار کارشناسی، فناوری و طرح های دانش بنیان را در جهت ایجاد اشتغال پایدار در جامعه هدایت کنیم.

وی دریاچه ارومیه و بازارچه های مرزی را از ظرفیت های اشتغال در آذربایجان غربی برشمرد و اضافه کرد: همچنین می توان از ظرفیت گردشگری به ویژه در جاذبه های طبیعی ارومیه بیش از پیش بهره برد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۱۰ ایده برتر در راستای اشتغال و کارآفرینی قدردانی شد.

برای حضور در این جشنواره، ۲۶۵ ایده در محورهای فرش، صنایع دستی، گردشگری و فعالیت های بوم گردی به دبیرخانه ارسال شده بود که ۱۰ برنامه برگزیده شد.

طبق پیش بینی ها می توان با اجرایی شدن این ایده ها، هزار فقره اشتغال ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار