ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت پرتاب شد

تهران (پانا) - سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر سیمرغ و حمل سه محموله تحقیقاتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت پرتاب شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سیداحمد حسینی اظهار داشت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتاب گرهای با قابلیت بالاتر مد نظر شد و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

وی درخصوص عملکرد ماهواره بر سیمرغ گفت: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار ۳ محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق شد.

حسینی با بیان اینکه در این پرتاب داده‌های تله متری از فرایند پرتاب به طور کامل احصا شد، افزود: با تطبیق داده‌ها و تطبیق عملکرد‌ها، برنامه ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار