اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

گسترش شیوع اُمیکرون در کشور؛ پایگاه‌های واکسیناسیون کرونا شلوغ شد

تهران (پانا) - شیوع سویه جدید کرونای اُمیکرون در کشور در حال گسترش است و بسیاری از شهرها را درگیر کرده است و تعداد مبتلایان ثبت شده بر اثر این بیماری رو به افزایش گذاشته است.

کد مطلب: ۱۲۴۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
گسترش شیوع اُمیکرون در کشور؛ پایگاه‌های واکسیناسیون کرونا شلوغ شد

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که عمده این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا در ایران

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون تعداد ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۶۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۳۱ هزار و ۵۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون ۶ میلیون ۳۲ هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. دو هزار و ۷۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار واکسیناسیون کرونا

بر این اساس، تاکنون ۵۹ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۲۰ نفر دُز دوم و ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۸۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۸ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۴ دُز رسید.

افزایش تعداد مبتلایان به اُمیکرون

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در هفته‌ای که سپری شد ۴۳ مورد مبتلا به کرونای اُمیکرون در کشور شناسایی شد که تهران ۱۷ مورد، مشهد ۵ مورد، هرمزگان ۵ مورد، بابل ۱ مورد، اصفهان ۲ مورد، ارومیه ۱ مورد، البرز ۱ مورد، شیراز ۲ مورد، اراک ۱ مورد، بوشهر ۲ مورد، قم ۳ مورد، یزد ۳ مورد و مجموعه موارد تایید شده است.

پایگاه‌های واکسیناسیون شلوغ شد

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به اُمیکرون در کشور و تاکید وزارت بهداشت بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا، در هفته‌ای که سپری شد مجددا پایگاه‌های واکسیناسیون شلوغ شد. محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به شلوغی مراکز واکسیناسیون، دلیل این شلوغی را مراجعه افراد برای تزریق دُز سوم عنوان کرد.

آغاز ثبت‌نام وام ازدواج جوانان روستایی متولد دهه 60

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتصاب انسیه خزعلی به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، تفاهم‌نامه‌ای از سوی این مرکز با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم منعقد شد تا با استناد به آن شرایط اخذ وام ازدواج برای متقاضیان واجد شرایط (زوجین هر دو متولد دهه ۶۰ با تاریخ ثبت عقد رسمی از ۱۵ مهرماه تا اسفند ۱۴۰۰) مهیا شود. در هفته‌ای که گذشت معاونت امور زنان و خانواده با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اعطای وام به زوج‌های جوان روستایی متولد دهه ۶۰ با تاریخ ثبت عقد رسمی از ۱۵ مهرماه تا اسفند ۱۴۰۰ را آغاز کرد.

بیمه خدمات «ناباروری» برای اولین بار

با توجه به روند رو به رشد سالمندی در ایران و تصویب قانون جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری در دستور کار سازمان‌های بیمه‌ای قرار گرفت. در هفته‌ای که سپری شد، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نحوه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری از سوی این سازمان را تشریح کرد و گفت: ضروری است زوجین نابارور (خانم های زیر ۴۵ سال) با مراجعه به مراکز مجاز درمان ناباروری نسبت به دریافت گواهی پزشک مبنی بر ناباروری اقدام کنند و با در دست داشتن گواهی صادره برای تشکیل پرونده به مدیریت درمان استان مراجعه و سپس نسبت به ادامه سیر درمان اقدام کنند.

قیمت خرید آرامگاه‌های خانوادگی در تهران

در هفته‌ای که گذشت، اولین نشست خبری سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اصحاب رسانه برگزار شد. در این جلسه سعید غضنفری با تشریح عملکرد سازمان بهشت زهرا در دوره جدید، قیمت خرید آرامگاه‌های خانوادگی در تهران را هم اعلام کرد و گفت: مقبره‌های رو باز با ظرفیت ۳۰ قبر ۷۵۰ میلیون تومان و مقبره‌های سرپوشیده ۵۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

حادثه در بازار گل محلاتی

هفته‌ای که سپری شد، حادثه‌ای تلخ در بازار گل محلاتی بر جای گذاشت و در پی وقوع این حادثه 2 تن در این بازار جان خود را از دست دادند. در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی بازارگل شهید محلاتی گزارش حادثه در صحن شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نسانی در پی گزارش این حادثه گفت که سازمان آتش‌نشانی بعد از بازدیدهایی که از ساختمان‌های شهر انجام داده ۱۲۹ ساختمان را بسیار پر مخاطره اعلام کرده و بازار گل شهید محلاتی در این لیست وجود دارد.

دیدار بودجه‌ای چمران و قالبیاف

کاهش سهم شهرداری‌ها در بودجه 1401 و کافی نبودن بودجه بخش حمل و نقل یکی از مباحث مطرح شده در طول هفته‌ گذشته بود که باعث شد تا مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با موضوع اصلاح لایحه بودجه 1401 دولت و افزایش حمایت از شهرداری‌ها دیدار کنند. ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در این‌باره به پانا گفت: به‌طور کامل اشکالات و ایرادتی که شهرداری و شورای شهر نسبت به بودجه 1401 دولت دارند به اطلاع قالیباف رسانده شده که وی نیز قول حمایت داده که نه تنها اعتبارات شهرداری و مدیریت شهری کم نشود بلکه نسبت به سال قبل افزایش هم داشته باشد اما لازمه آن این است که در کمیسیون‌های تلفیق، فراکسیون مدیریت شهری، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها هم این جسات پیگیری شود و آنها نیز در اصلاح بودجه همراه کنند تا به نتیجه برسد.

حصارکشی مجموعه تئاتر شهر

در هفته‌ای که سپری شد، جلسه‌ای با موضوع تعیین فضای پیرامونی مجموعه تئاترشهر و کاهش آسیب‌های موجود مجموعه، در مجموعه تئاترشهر برگزار شد. در ابتدای این جلسه پس از بازدید از مجموعه تئاترشهر، اسلایدها و نمونه‌های تصویری با موضوع معضلات و بزهکاری‌ فضای پیرامونی مجموعه تئاترشهر اعم از خرید و فروش و استعمال مواد مخدر و قمه‌کشی، برای حضار به نمایش درآمد و قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درخصوص ضرورت تعیین حریم اطراف این مجموعه با توجه به اهمیت این موضوع به منظور حفظ سلامت و آرامش افرادیکه در این مجموعه تردد دارند و همچنین حرمت و جایگاه این ساختمان که به ثبت ملی نیز رسیده است، توضیحاتی را ارائه کرد و خواستار رسیدگی و دستورعاجل مبنی بر تصمیم‌گیری هرچه سریعتر از سوی مدیران شهری شد. او تاکید داشت که تعیین حریم به منظور اجرای این پروژه هیچگونه قصد و نیتی به منظور جداسازی شهروندان از تئاتر در بر ندارد و تصمیم بر این است تا با اجرای آن شرایط آسان، امن‌تر و ویژه‌تری برای شهروندان و مخاطبان تئاتر رقم زده شود تا مخاطبان تئاترو هنرمندان با فراغ‌بال بیشتری از خدمات مجموعه بهره‌مند شوند. مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این‌باره گفت:‌ طرح پیشنهادی را باید بررسی و کامل‌تر رسیدگی کنیم و پاسخ برای آن آماده کنیم. به نظر من جریان هنری کشور باید در زدودن آسیب‌های اجتماعی نقش فعال داشته باشد و بردن این بنا در گوشه‌ای و حریم ایجاد کردن از نظر من کمکی به کاهش این مسائل نمی‌کند.

ظهور پدیده «بی‌آرتی خوابی»

انتشار گزارشی در مورد بی‌آرتی خوابی با شبی ۲۵ هزار تومان در اتوبوس‌های تهران با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در مورد موضوع «بی‌آرتی خوابی» واکنش نشان داد و با بیان اینکه «وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم»، گفت که «این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست». محمود ترفع گفت: این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست و از گذشته نیز شاهد خوابیدن معتادان روی صندلی‌شان در اتوبوس‌ بوده‌ایم، اما این افراد جدید، ظاهر مناسبی دارند و کارت بلیت می‌زنند و وارد اتوبوس می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار