معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان:

شناسایی افراد بی‌سواد بزرگترین چالش نهضت سوادآموزی گلستان است

گلستان (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان یکی از بزرگترین چالش‌های این نهاد را شناسایی افراد بی‌سواد در استان برشمرد و از ثبت احوال، مرکز بهداشت و مرکز ملی آمار ایران خواست تا در این زمینه پیشقدم شده و در کنار نهضت سوادآموزی قرار بگیرند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی افراد بی‌سواد بزرگترین چالش نهضت سوادآموزی گلستان است

به گزارش اداره کل اموزش و پرورش گلستان، محمد حبیبی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در نشست خبری با گرامیداشت هفته سوادآموزی از یکم تا هفتم دی ماه اظهار کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های نهضت سوادآموزی شناسایی افراد بی سواد است ما در جذب و آموزش جامعه مخاطب گام برمی‌داریم و از اداراتی نظیر ثبت احوال، مرکز بهداشت و مرکز آمار ایران انتظار داریم که در شناسایی کسانی که باید در مسیر آموزش قرار بگیرند به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه ۹۶.۶ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان گلستان باسواد هستند، افزود: این آمار برابر با میانگین کشوری است.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به سرشماری سال ۹۵ پیرامون شاخص سطح سواد در استان بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۹۴.۳ درصد جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال گلستان بی‌سواد بودند که با برگزاری دوره‌های سوادآموزی این عدد رو به کاهش است.

حبیبی از راه‌اندازی و فعالیت 9 مرکز یادگیری محلی در استان خبر داد و گفت:2 مرکز دولتی، 5 مرکز غیردولتی و 2 مرکز مشارکتی در استان وجود دارد. همچنین 3 مرکز غیردولتی مجری طرح بسته تحولی سواد زندگی به افراد بی سواد هستند.

وی برگزاری دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال، مهارت‌های اجتماعی، حقوق شهروندی، آموزش سواد پایه و برخی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از مباحث قابل تدریس در مراکز یادگیری محلی در استان برشمرد.

حبیبی، سهمیه نهضت سوادآموزی استان در باسواد کردن افراد را ۱۰ هزار و ۵۰ نفر طی امسال اعلام کرد و گفت: از این میزان 4 هزار و ۵۰۰ نفر حجم سواد (آموزش افراد کم سواد)، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر حجم انتقال(آموزش بی سوادان مطلق) و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر حجم تحکیم(استمرار آموزش)، ۲۵۰ نفر سواد اتباع و ۱۰۰ نفر حجم انتقال اتباع است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان شمار افراد آموزش دهنده در استان را یکهزار و 217 نفر عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد جمعیت سوادآموزان گلستان را بانوان تشکیل می دهند.

به گفته حبیبی؛ ۵۵ درصد آموزش های نهضت سوادآموزی در مناطق روستایی استان گلستان انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار