سخنگوی کمیسیون اصل نود:

انفصال از خدمت، مجازات کوتاهی مجریان قانون حمایت از معلولان

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت براساس تبصره ۳ ماده ۵ قانون حمایت از معلولان افراد و دستگاه‌هایی که در اجرای ماده ۵ قانون حمایت از معلولان به نوعی کوتاهی و ترک فعل کنند مستوجب مجازات و انفصال از خدمت خواهند بود و کمیسیون این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
انفصال از خدمت، مجازات کوتاهی مجریان قانون حمایت از معلولان

به گزارش خانه ملت، علی خضریان در خصوص جلسه عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه پیرو شکایات واصله به کمیسیون در خصوص عدم اجرای صحیح تبصره‌های ۱و ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان رئیس سازمان بهزیستی و مدیران وزارت کشور، سازمان راهداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حضور داشتند.

وی افزود: براساس پیش بینی قانونی در تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۵ قانون مذکور، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی، اتوبوسرانی، درون شهری، دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون شهری ریلی، هوایی و دریایی عمومی نیم‌بها است. اما براساس شکایات واصله به کمیسیون دستگاه‌های ذیربط از اجرای این تکلیف قانونی تمکین نمی‌کنند.

وی افزود: برداشت کمیسیون از توضیحات نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط، عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مکلف اجرا و وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی اصلی حوزه معلولین که دلایل مختلفی برای این عدم هماهنگی از سوی آن ها به کمیسیون ارائه شد اما این دلایل از سوی نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ منافی ترک فعل صورت گرفته در اجرای قانون و ضعف در هماهنگی نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: کمیسیون، دستگاه‌های مربوط را مکلف کرد ظرف یک ماه اقدامات انجام شده برای اجرای تبصره‌های ذیل ماده ۵ قانون حمایت از معلولان را به صورت مکتوب به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ارائه کنند. همچنین موانع عملیاتی اجرای تکلیف قانونی ظرف مدت تعیین شده با محوریت و پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی مرتفع و گزارش آن در جلسه‌ای که پس از پایان این مهلت تشکیل می‌شود ارائه شود. در غیر این صورت با متخلفان در هر یک از دستگاه‌ها براساس اختیارات قانونی کمیسیون و همین طور تبصره ۳ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان به دستگاه‌های قضایی معرفی خواهند شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار