با حضور رییس دانشگاه فرهنگیان کشور صورت گرفت

برگزاری همایش تجلیل از 180 پژوهشگر و فناور برتر آموزش و پرورش قم

قم(پانا)- همایش تجلیل از 180 معلم پژوهنده و دانش‌آموز فناور برتر استان قم با حضور رییس دانشگاه فرهنگیان کشور در تالار شماره 2 فرهنگیان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش تجلیل از 180 پژوهشگر و فناور برتر آموزش و پرورش قم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده و دانش آموزان فناور برتر استان، «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: پژوهش و پرسش گری جز جداناپذیر زندگی معامین عزیز است که می توانند با این هنر دانش آموزانی خلاق، پویا، متفکر،اندیشمند و بالنده تربیت کنند.
وی با بیان اینکه در دنیایی زندگی می کنیم که باید پژوهنده و پژوهش محور باشیم، به گفته سقراط اشاره کرد و گفت: دنیای پژوهش نشده ارزش زیستن ندارد.
شیخ الاسلام تولید علم را مشروط به انجام امور تحقیقی و پژوهشی دانست و تصریح کرد: هرچه این جریان در آموزش وپرورش پر رنگ تر باشد شاهد شکوفایی بیشتر ایران اسلامی در آینده خواهیم بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: با نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزشی دانش آموزان از همان سال های اولیه تحصیل، زمینه برای رشد وشکوفایی و بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می شود.
وی حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس را از جمله مواردی دانست که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند تا پژوهش محوری دربین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود.
شیخ الاسلام در پایان با تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر بر ضرورت هرچه بیشتر تحقیق و پژوهش در مدارس تاکید کرد و گفت: امید که در دنیای رقابت، برای پیشرفت مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، بتوان گام‌های بلند و سازنده‌ای برداشت.
یاد آور می شود در پایان این همایش از 180 فرهنگی و دانش آموز پژوهشگر و فناور استان با لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.
در همایش فوق، «حسین خنیفر» رییس دانشگاه فرهنگیان کشور، مدیر کل سیاسی استانداری قم ، مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان و جمعی از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان فرهنگی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار