فاز سوم مرکز مشاوره امام حسین و خط ملی 1570نماد در یزد افتتاح شد

یزد (پانا) - صبح امروز دوم دی ماه، آیین افتتاحیه فاز سوم مرکز مشاوه امام حسین (ع) و همچنین خط ملی 1570 نماد با حضور جمعی از مسئولان استان یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فاز سوم مرکز مشاوره امام حسین و خط ملی 1570نماد  در یزد افتتاح شد

در ابتدای این مراسم، محسن موحدفر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با یادی از شهدا و مصادف شدن این افتتاحیه با ایام فاطمیه ابراز امیدواری کرد و افزود: به برکت این ایام نتایج پر خیر و برکتی در انتظار این مرکز مشاوره ای خواهد بود.

موحدی فر با اشاره به اینکه اولیا، مربیان و دانش آموزان کمیتی حدود یک میلیون نفر را در استان تشکیل می‌دهند به اهمیت این مرکز مشاوره ای تاکید کرد و گفت: ساخت این مرکز شاید زیاد به چشم نیاید اما در جامعه کنونی بسیار نیازمند آن هستیم.

وی در ادامه از افرادی که به سلامت روان جامعه توجه دارند قدردانی کرد و گفت: خط 1570 از امروز به صورت رسمی در خدمت خانواده ها و دانش آموزان برای حل مشکلات و ارائه مشاوره به آنها راه‌اندازی شده است.

موحدی فر با بیان اینکه معمولا مراکز مشاوره ای از لحاظ مالی برای برخی افراد دور از دسترس است، تصریح کرد:
این مرکز افتخار این را دارد که کف جامعه و کم بضاعت ترین اقشار جامعه را هم حمایت می‌کند و در مواردی به صورت رایگان مشاوره می‌دهد.

این مقام مسئول از دیدگاه خوب دادستان، جناب نعیمی نژاد در این زمینه قدردانی کرد و ادامه داد: دست گذاشتن روی یکی از محوری ترین مشکلات جامعه کنونی و حامی بودن برای دانش آموزان و آموزش و پرورش جهت کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان از ارزش بسیاری برخوردار است و جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد از تاثیر شرایط زیست بوم کرونا بر دانش آموزان گفت و عنوان کرد: در بحث بودجه برای آسیب های اجتماعی امسال که با توجه به شرایط کرونا شاهد آسیب های پنهان و آشکار بیشتری در دانش آموزان بودیم این موضوع در دانش آموزان پایه های اول و دوم که اختلالی در یادگیری آنها صورت گرفت نمایان تر بود.
وی افزود: اختلال در یادگیری و دوری از جامعه سبب سرخوردگی و مشکلات روحی و روانی بسیاری را به همراه دارد.

موحدی فر بر نظارت امور مالی این مجموعه تاکید کرد و گفت: امیدواریم نگرانی های مالی و معنوی مانع پیشروی این مراکز مهم نشود که در این مسائل همواره خیرین همراه و حامی بوده اند.

در ادامه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد از خَیر محترم، عزیزه قانع که در ساخت مرکز مشاوره امام حسین همراهی داشت، تشکر کرد و افزود: حدود ۲ هزار خیر در استان حضور دارند که جدا از مسائل آموزشی به مسائل جسمی و روحی دانش آموزان نیز می‌پردازند.

وی از کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی خیرین در سال گذشته خبر داد و از این کار این عزیزان قدردانی کرد.

در انتهای این افتتاحیه از عزیزه قانع خیر این مرکز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار