ایران به بیانیه بی‌اساس انگلیس و کشورهای عربی واکنش نشان داد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاش‌های تفرقه افکنانه برخی کانون های شناخته شده که از شکل گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند، توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ایران به بیانیه بی‌اساس انگلیس و کشورهای عربی واکنش نشان داد

به گزارش وزارت امورخارجه، خطیب زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا نموده و بر همین اساس کشورهای منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است. وی افزود متاسفانه کشورهای غربی، از جمله از طریق صادرات حجیم تسلیحات مدرن به برخی کشورهای منطقه، عامل مهم در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند.

خطیب‌زاده اضافه کرد، دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود، راه حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه می داند و از ابتکارات سازنده ای که در این زمینه ارائه شود استقبال میکند.

خطیب زاده گفت، برخلاف ادعاهای بی پایه بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ذیل ان.پی.تی و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بهره مند خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار