آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان

گلستان (پانا) - با وجود اینکه در روزهای اخیر چند فقره حریق در پارک ملی گلستان اطفا شده اما از روز گذشته آتش‌سوزی جدید در منطقه "دره شمالی" این پارک رخ داده که متأسفانه به علت شرایط جوی، آتش در حال گسترش بوده و حتی به محدوده‌ خارج از پارک سرایت کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از روز چهارشنبه هفته گذشته، پارک ملی گلستان در چند نوبت طعمه حریق شد. هر چند با تلاش نیروهای محیط‌بانی، منابع طبیعی و گروه‌های مردمی و بسیج این آتش‌سوزی‌ها مهار و خاموش شد و البته بارش باران هم به اطفای این حریق‌ها کمک کرد اما از روز گذشته شاهد آتش‌سوزی جدید در محدوده دیگری از پارک ملی گلستان هستیم.

از شب گذشته وزش شدید باد در استان شروع شد و غرب و مرکز استان را با سرعتی بیش از 90 کیلومتر در نوردید. هم اکنون در شرق استان وزش شدید باد و طوفان و گرد و غبار گزارش شده است.

آتش‌سوزی روز گذشته همچنان در حال پیشروی و گسترش است. برای همین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان در محل پارک ملی گلستان برگزار شد تا تصمیمات جدیدی برای مقابله با حریق گرفته شود.

قرار شد نیروهای تازه نفس به منطقه حریق اعزام شوند تا با کمک بالگردها آتش‌سوزی را مهار و خاموش کنند اما شدت وزش باد در شرق استان در ساعت گذشته به حدی رسیده که اکنون امکان پرواز بالگردها وجود ندارد.

محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره اظهار کرد: پنجمین حریق در روزهای اخیر در پارک ملی گلستان از روز گذشته در محدوده مرزی پارک، از منطقه دره شمالی شروع شده و با توجه به وزش شدید باد به خارج از پارک در حال گسترش است.

وی گفت: از همان دیروز نیروهای یگان حفاظت محیط زیست منابع طبیعی و بسیج و مردم در حال کمک به اطفای حریق هستند و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

کنعانی افزود: علاوه بر دره شمالی، آتش در محدوده‌ای از حریق چهارم در منطقه قوش چشمه هم بار دیگر شعله ور شد و اکنون شاهد خط آتش در این محدوده هستیم و متأسفانه اکنون در دو منطقه از پارک ملی گلستان آتش‌سوزی داریم.

وی بیان کرد: علاوه بر نیروهای حاضر در منطقه، امروز نیروهایی از سپاه و بسیج شهرستان‌های همجوار مینودشت و گالیکش در منطقه حضور یافتند و در هر دو منطقه وقوع حریق هستند. همچنین 8 دستگاه ماشین آتش‌نشانی نیز در منطقه حضور پیدا کردند تا در زمان مورد نیاز از آنها استفاده شود. بالگرد سپاه و هلال احمر در فرودگاه کلاله مستقر هستند اما وزش شدید باد امکان پرواز را نمی‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از نظر نیروی انسانی مشکلی نداریم و عملیات اطفا در حال انجام است اما وزش باد خیلی شدیدی را در منطقه داریم ضمن اینکه هر دو منطقه سخت گذر و صخره‌ای است و همه تلاش‌مان را برای مهار آتش انجام می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار