با حضور معاون وزیر صورت گرفت؛

افتتاح دبیرستان و هنرستان کاردانش استثنایی محمدعلی مسعودیان در قم

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آموزش و پرورش استثنایی و مسئولین محلی، دبیرستان دوره اول و هنرستان کاردانش ۱۰ کلاسه دخترانه استثنایی محمدعلی مسعودیان در شهر قم افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دبیرستان و هنرستان کاردانش استثنایی محمدعلی مسعودیان در قم

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در آئین افتتاح این مدرسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: شهرهایی نظیر مشهد و قم به واسطه حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) کره مذاب هستند که قدرت و توان حرارت آنها سوزاننده رذایل و گسترش دهنده فضائل است.

حسینی با تاکید بر اینکه مدرسه شوقستان است، گفت: بنای تمدن و تحول جامعه از دل مدارس شکل می گیرد و مدارس تمدن ساز، جامعه ساز و تمدن آفرین هستند.

‏وی افزود: شوق، انگیزش و عاطفه‌ای که در مدرسه شکل می گیرد در هیچ جایی قابل مشاهده نیست و خیرین در ایجاد این شوق و تمدن سازی نقش بی بدیلی دارند.

معاون وزیر با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که فرمودند «خدمت به معلولین به مثابه خدمت به انبیاء است» گفت: مقام معظم رهبری نیز «خدمت به معلولین را به مثابه خدمت به شهدا می داند» و خیرین مدرسه ساز بویژه خیرین مدرسه ساز حوزه استثنایی در اجر خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه شریک هستند.

‏حسینی با بیان اینکه کار مجمع خیرین مدرسه ساز از کنار مضجع شریف رضوی در سال ۱۳۷۰ آغاز شد گفت: امروز ۳ هزار خیر به صورت تشکیلاتی به این رودخانه جاری پیوسته اند و سال گذشته نیز یک میلیون نفر از افراد جامعه در قالب نهضت آجر به آجر به نهضت مدرسه سازی پیوستند.

معاون وزیر با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور و ۷۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیرین ساخته شده است گفت: سال گذشته خیرین بیش از ۳هزار میلیارد تومان به نهضت مدرسه سازی کمک کرده اند.
وی افزود؛ سال ۱۳۸۲ هفتاد درصد مدارس کشور تخریبی بود و در حال حاضر با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این میزان به ۱۹.۵ درصد رسیده است.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه برای رسیدن به حداقل استانداردها در آموزش و پرورش استثنایی نیاز بود گفت: در دوسال گذشته و با همت خیرین بیش از ۲۰۰ مدرسه از این تعداد کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.

حسینی با بیان اینکه مدرسه سازی برای دانش آموزان استثنایی در واقع ساخت مدرسه برای فرشتگان زمینی است گفت: مدرسه محمد علی مسعودیان در بهترین مقطع آموزش و پرورش استثنایی یعنی مقطع حرفه ای و کاردانش ساخته شده است و این مقطع با مهارت آموزی، این دانش آموزان را آماده ورود به بازار کار می‌کند.
جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه خیرین در ایام کرونا نیز در کنار آموزش و پرورش بودند گفت: سال گذشته خیرین ۱۶۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند اهدا کردند که سهم خیرین قمی از این میزان ۳ هزار و ۱۴۷ تبلت و گوشی بود. در سال جاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به استان قم اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر با اشاره به نهضت توان افزایی برای تامین تجهیزات توان بخشی، آموزشی و و ورزشی دانش آموزان استثنایی گفت: خیرین سال گذشته بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه کمک کردند و دانش آموزان استثنایی استان قم به ۱۲۰۰ قلم دیگر از این تجهیزات نیاز دارند که در سال جاری ۲ میلیارد تومان اعتبار برای این امر به استان قم اختصاص خواهد یافت.

حسینی در پایان گفت: یک مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی، آموزشی و مشاوره نیز درقم راه اندازی خواهد شد که دو میلیارد تومان تجهیزات این مرکز از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

شایان ذکر است دبیرستان متوسطه دوره اول و هنرستان کاردانش دخترانه محمدعلی مسعودیان در زمینی به مساحت ۱۵۳۵ مترمربع و زیربنای ۱۸۹۳ متربع در سه طبقه با ۱۰ کلاس و ۳ کارگاه برای دانش آموزان دو گروه جسمی حرکتی و با آسیب شنوایی احداث شده است.

این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی و با مشارکت خیر نیک اندیش مسعودیان ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار