وزیر جهاد کشاورزی:

سیستان و بلوچستان برای وزارت جهاد کشاورزی یک پشتیبان است

زاهدان (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی در نشست قرارگاه امنیت غذایی کشور که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت نگاه به سیستان و بلوچستان، یک نگاه پشتیبانی‌کننده است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان برای وزارت جهاد کشاورزی یک پشتیبان است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید جواد ساداتی نژاد در نشست قرارگاه امنیت غذایی کشور با اشاره به استعدادهای بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ظرفیت ها و توانمندی های خاص این استان در شیلات، تولید گوشت قرمز و تولید موز و میوه های گرمسیری قابلیت آن را دارد که بعنوان یک پشتیبان قوی برای تنظیم بازار کشور وارد عمل شود.

وی از مسئولان سیستان و بلوچستان خواست با تلاش و جدیت شرایط تولید امنیت غذایی را در استان فراهم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس اظهار کرد: هم اکنون قادریم ٣٠ درصد نیاز گوشت مرغ استان را تولید کنیم و برای رسیدن به مرز خودکفایی ایجاد ۴٣٠ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی ضروری است.

محمدعلی نیکبخت افزود: از یک سال گذشته که ممنوعیت توسعه واحدهای مرغداری در سیستان وبلوچستان را برداشتیم برای تحقق خودکفایی در تولید گوشت مرغ تمامی مجموعه بخش کشاورزی دست به کار شده تا با هدایت سرمایه‌گذاری در این راستا در آینده نزدیک با توسعه واحدهای جدید مرغداری سیستان و بلوچستان به خودکفایی برسد.

وی تصریح کرد: هم اکنون با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۶٠ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی با پیشرفت فیزیکی بین ٣٠ تا ٩٠ درصد در حال ساخت است و با به بهره‌برداری رسیدن این واحدها ٢ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره به ظرفیت جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان اضافه خواهد شد.

نیکبخت اظهار کرد: هم اکنون در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان بیش از ٢ میلیون و ١۴٠ هزار قطعه جوجه ریزی شده که در تاریخ تولید گوشت مرغ سیستان و بلوچستان بی نظیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی و پر مصرف در استان هیچگونه مشکلی نداریم و برای کنترل نظارت بازار ٣٨ گروه بازرسی در سطح شهرستان های استان مستقر کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار