منادی:

۸۱۶ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند

تهران (پانا) - رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب نهایی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی گفت ۸۱۶ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۸۱۶ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان روز شنبه در دیدار با نمایندگان معلمان در تبریز در تشریح جزییات رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: این لایحه از ۳۱ شهریور ماه سال جاری برای معلمان اعمال خواهد شد و شامل فرهنگیان بازنشسته نمی شود بلکه به افرادی که هم اکنون در امر تدریس و تعلیم مشغول هستند، تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه باید نظام آموزش و پرورش کشور بعد از صد سال جایگاه معلم را روشن کند، نتیجه لایحه رتبه بندی معلمان را افزایش کیفیت کار معلمان و ارتقای منزلت آنها دانست و گفت: با اجرایی شدن این قانون، انتظار می رود مشکلات معیشتی معلمان رفع شده و کیفیت آموزش کشور که هدف غایی این لایحه بود، محقق شود.

منادی با بیان اینکه جایی که رقابت نباشد رشد هم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش در مدت ۷۵ روز اصلاحاتی را بر روی این لایحه انجام داد چرا که در لایحه دولت قبل آمده بود که ظرف سه سال معلمان رتبه بندی می شوند و نیز رتبه بندی براساس درصد بود که ما طی فرایندی درصدها را حذف کردیم چون آموزش و پرورش درصدها را نمی توانست رعایت کند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این لایحه با درخواست نمایندگان از سوی دولت تدوین شد، گفت: در این قانون جایگاه هر معلم مشخص می شود و هر کس به میزان توانمندی و جایگاه خود حقوق دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: به مدت ۹ ماه در کمیسیون آموزش با کار کارشناسی لایحه نظام رتبه بندی را بررسی کردیم و با وجود بی مهری هایی که در فضای مجازی علیه پیگیرکنندگان آن بود، لایحه تصویب شد.

منادی با بیان اینکه لایحه ای که دولت قبل به مجلس ارایه داده بود ۲ ایراد اساسی داشت که ما در کمیسیون با ساعت ها کار کارشناسی آن ها را حذف و اصلاح کردیم، گفت: در لایحه آمده بود که معلم بعد از دو سال شروع به تدریس مشمول رتبه بندی می شود که کمیسیون ۲ سال را حذف کرد و شامل معلمان تازه استخدامی هم می شود و دیگر اینکه این لایحه فقط شامل معلمانی که تدریس می کنند، می شد که ما مدیران و معاونان را و کادر مدرسه را نیز مشمول این رتبه بندی کردیم .

وی ادامه داد: همچنین در لایحه دولت مدت زمان رتبه بندی ۶ سال اعلام شده بود که ما آن را به پنج سال تقلیل دادیم.

رییس کمیسیون آموزش شورای اسلامی گفت: طبق این قانون هیچ معلمی کمتر از ۸ میلیون تومان حقوق نخواهد گرفت و تا ۱۶ میلیون تومان امکان افزایش حقوق وجود دارد.

منادی با اشاره به بار مالی این قانون برای دولت با وجود مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: طبق این قانون ۲۵ هزار میلیارد تومان برای یک سال حقوق معلمان در نظر گرفته شده است که معجزه ای محسوب می شود و باید از اقدام شجاعانه دولت تشکر کرد.

وی بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده را رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان از کل این بودجه مربوط به حقوق معلمان است که با این افزایش، بودجه آموزش و پرورش به ۱۲ درصد از کل بودجه کشور رسیده است در حالی که پیش از این هشت درصد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار