نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با پانا:

3 هدف مثبت بودجه 1401 چیست

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه «توقع مردم از دولت، حل و فصل مشکل معیشتی است؛ تحقق این امر را در اصلاح ساختار اقتصادی دانست که دولت در بودجه سال جاری روی این موضوع متمرکز شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
3 هدف مثبت بودجه 1401 چیست

مجتبی رضا خواه؛ نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه «توقع مردم از دولت، حل و فصل مشکل معیشتی است»، اظهار کرد: تحقق این‌ مهم در اصلاح ساختار اقتصادی است و دولت در بودجه سال جاری روی این موضوع متمرکز شده است. بودجه سال 1401 نسبت به بودجه سال گذشته در دولت دوازدهم که باعث تورم شدید اقتصادی شد، روند خوبی را طی خواهد کرد. دولت انقلابی در این راه قدم اول را برداشته و تلاش کرده تا نهادها و دستگاه هایی که بودجه به آنها تعلق می گیرد، مسئولیت پذیر باشند و از وظایف خود شانه خالی نکنند.

جلوگیری از فرار مالیاتی و دریافت مالیات از دهک های بالا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یکی از نکات مثبت لایحه بودجه 1401 حذف ارز 4200 تومنی است گفت: این امر موجب افزایش در آمدهای نفتی و رونق اقتصادی در سال آینده می شود. دولت امورات خود را در سال آینده با ارز 23 هزار تومن خواهد گذراند، که مزیت اینکار نیز شفاف سازی درآمدهای واقعی است، جلوگیری از فرار مالیاتی و دریافت مالیات از دهک های بالا، یکی دیگر از دلایل مطلوب بودجه سال جاری دولت است که این نماینده به آن اشاره کرد و در توضیح گفت: پرداخت مالیات بر اساس میزان ثروت علاوه بر گسترش عدالت، از فقر و فاصله طبقاتی نیز جلوگیری خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس دولت را یاری خواهند داد

رضاخواه همچنین با تاکید براینکه افزایش درآمد مالیاتی، موجب عدم استقراض دولت از بانک مرکزی می شود و در صورت عکس این نتیجه، شاهد افزایش لجام گسیخته تورم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نماینده های خانه ملت یقیناً دولت را برای پیشبرد و پیشرفت اهداف اقتصادی یاری خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار