مدیران مدارس مراقبت سو استفاده از «شاد» باشند

این پلتفرم به زودی برای دانش‌آموزان روشندل قابل استفاده است

تهران (پانا) - مدیرعامل سامانه شاد درباره نحوه استفاده سودجویان از سامانه شاد و برخورد با آن‌ها توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس مراقبت سو استفاده از «شاد» باشند

به گزارش برنا، علی کاظم زاده مدیرعامل سامانه شاد گفت: ایجاد کانال‌ها در شبکه شاد فقط برای مدیران مدارس و صرفا با تأیید آموزش و پرورش انجام می‌شود که در این راستا مدیر به آموزش و پرورش درخواست می‌دهد و واحدهای فناوری کانال را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند و در ادامه مدیر می‌تواند از آن کانال استفاده کند.

وی با بیان اینکه امکان ایجاد کانال‌های غیر اخلاقی با محتواهای نامتعارف در سامانه شاد وجود ندارد، افزود: اگر کانال‌های نامتعارف در سامانه شاد دیده می‌شود به دلیل تخلفی است که مدیران کانال‌ها انجام می‌دهند و کد فعال سازی خود را در اختیار افراد کلاهبرداری که به اسم پشتیبانی شاد فعال هستند، قرار می‌دهند.

کاظم زاده ادامه داد: در چنین حالتی یک نفر شبیه به اکانت پشتیبانی شاد، اکانتی را ایجاد می‌کند و به مدیر پیام می‌دهد که اکانت شما در خطر است و لازم است کد فعال سازی خود را در اختیار ما قرار دهید، فرد کلاهبردار با دسترسی به اکانت مدیر، خود را مدیر کانال کرده و اکانت مدیر را از مدیریت کانال حذف می‌کند، سپس با انتشار مطالبی که نامناسب و در نهایت با افزایش ممبرها، اقدام به فروش کانال می‌کند.

مدیرعامل سامانه شاد گفت: از کاربران شاد درخواست می‌کنیم، کد فعالسازی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و توجه داشته باشند که اکانت‌های رسمی پشتیبانی شاد تیک آبی دارند.

کاظم زاده گفت: اگر چنین مواردی از سوی مدیرهای کانال‌ها لحاظ شود هیچ سواستفاده‌ای صورت نمی‌گیرد و محتوای نامناسبی هم تولید و منتشر نمی‌شود.

کاظم زاده افزود: پلتفرم شاد از سه طریق گزارش تخلف را دریافت می‌کند که شامل پلیس فتا، حراست آموزش و پرورش و گزارش کاربران است. در همین راستا در صورتی که نیاز به اعمال محدودیت یا مسدودی اکانت‌های متخلف باشد، این اقدامات انجام می‌شود.

مدیر عامل سامانه شاد درباره دانش آموزانی که در شبکه شاد اقدام به فعالیت‌های غیر درسی می‌کنند، افزود: شاد یک بخش پیام‌رسان دارد که همه دانش آموزان می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند، اما ما سعی کردیم امکانات به طوری طراحی شود که دانش آموز از آسیب‌های فضای مجازی دور باشد.

وی در تشریح این اقدامات گفت: سرویس جستجوی شادبین را راه اندازی کردیم که اگر دانش آموز می‌خواهد جستجویی انجام دهد، به جای سرچ در گوگل، در سامانه شاد بتواند اطلاعات خود را کسب کند.

کاظم زاده تصریح کرد: این موتور جستجو یک موتور جستجوی پالایش شده برای کودک و نوجوان است و محتواهای نامناسب را در نتایج جستجو نمایش نمی‌دهد.

مدیرعامل سامانه شاد درباره رایگان بودن اینترنتی خدمات شاد ادامه داد: در بستر موبایلی کاربر باید بسته اینترنت فعال داشته باشد که GPRS دستگاه فعال شود و زمانی که از شاد استفاده می‌کند، هزینه‌ای صرف نمی‌شود و از بسته کاربر اینترنت کم نمی‌شود.

کاظم زاده گفت: پیامرسان و فعالیت‌های آموزشی در شاد رایگان است اما مواردی مانند موتور جستجو و سرویس بارکد خوان با تعرفه مصوب محاسبه می شود. که این موارد نیز در نرم‌افزار مشخص شده است.

وی درباره افزایش امکانات جدید سامانه شاد گفت: امکانات شاد در حال افزایش است و سعی می‌کنیم دسترسی و تجربه کاربری راحت‌تری را در اختیار کاربران قرار دهیم.

مدیرعامل سامانه شاد گفت: تا چند روز آینده بخش‌های جدیدی از سامانه شاد معرفی می‌شود که بسیار هم مهم و کاربردی هستند.

کاظم زاده درباره دسترسی دانش آموزان نابینا به این سامانه تصریح کرد: ما دوست نداریم هیچ دانش آموزی از تحصیل باز بماند، لذا در حال طراحی قابلیت‌های ویژه نرم‌افزار برای دانش‌آموزان استثنایی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار