رعایت پرتکل های بهداشتی در مراسم ایام فاطمیه الزامی است

همدان (پانا) - مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم و برنامه های عزاداری دهه نخست و دوم ایام فاطمیه در مساجد و مکان های عمومی استان الزامی است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پرتکل های بهداشتی در مراسم ایام فاطمیه الزامی است

«لیدا رفعتی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به آغاز دهه اول فاطمیه دستورالعمل هایی برای برگزاری مراسم این دهه در سالجاری در نظر گرفته شده است که رعایت این شیوه نامه ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا الزامی است.
وی اضافه کرد: هر چند درصد بالایی از هم استانی ها نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند اما برگزاری مراسم عزاداری و مذهبی بر اساس طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا با رعایت همه پروتکل های بهداشتی بلامانع است.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی از سوی عزاداران و هیات های مذهبی از جمله برگزاری مراسم در مکان های باز مساجد و شبستان ها در صورت مساعد بودن هوا و رعایت فاصله فیزیکی در داخل مساجد و محیط مسقف شامل تامین فضا برای هر نفر چهار متر مربع، استفاده از ماسک و اقلام عبادی شخصی را مورد تاکید قرار داد.
رفعتی افزود: برای متولیان و خدمات دهندگان در مساجد و مکان های فرهنگی و اجتماعی داشتن کارت واکسن با QR کد از سامانه هوشمند ضروری است.
وی توصیه کرد: افراد دارای بیماری زمینه ای، افرادی که واکسن نزدند و افراد مسن حتی در صورت تزریق واکسن در این مراسم ها شرکت نکنند.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: علاوه بر رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری فیزیکی و زدن ماسک، باید مکان برگزاری مراسم دارای تهویه مناسب برای گردش و جریان داشتن مستمر هوا باشد.
رفعتی گفت: برخی افراد از گذشته تاکنون اقدام به برگزاری این مراسم ها در منزل شخصی می کردند که با توجه به اپیدمی ویروس کرونا باید همه پروتکل هایی که برای مساجد در نظر گرفته شده در منازل نیز رعایت شود.
وی تاکید کرد: البته برگزاری مراسم در منزل مشروط به این است که هیج یک از اعضای خانواده در قرنطینه بیماری نباشند در عین حال شرکت کنندگان واکسن خود را دریافت کرده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار