رستم قاسمی: مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تا پایان ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - در بازدید مشترک رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر راه، مسکن و شهرسازی از آزادراه تهران - شمال، رستم قاسمی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای انجام تعهدات مالی‌اش در تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، از افتتاح مسیر رفت این منطقه از آزادراه تا پایان سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رستم قاسمی: مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تا پایان ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود

صبح امروز سید پرویز فتاح، ‌رییس بنیاد مستضعفان در بازدید مشترک با وزیر راه از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال با اشاره به میزان پیشرفت کار در منطقه ۲ آزادراه اظهار کرد: در حال حاضر کار در این منطقه از آزادراه به واسطه مشکلات تامین مالی از سوی دولت که آن هم به دلیل تغییر و تحولات و جابجایی در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم رخ داد، به یک درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده است، ولی خوشبختانه در جلسه امروز مقرر شد با رفع این موانع و تامین مالی مناسب و حل مشکلات این بخش توسط دولت، میزان پیشرفت ماهانه پروژه به ۲.۵ تا ۳ درصد برسد تا کار مسیر رفت این قطعه در پایان ۱۴۰۱ تکمیل شود و انشالله با قول‌های وزیر محترم مشکلات تامین مالی این پروژه برطرف می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ۵۰ درصد تامین مالی این پروژه به عهده بنیاد است گفت: ما تا امروز بیش از ۱۰۰ درصد تعهداتمان را برای کمک به پیشرفت بیشتر پروژه انجام داده ایم و قول دادیم در ادامه نیز، سهم خود را به طور کامل انجام دهیم و سیمان و میلگرد پروژه را به صورت ۱۰۰ درصدی تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر رفت در قطعه ۲ آزادراه تهران شمال تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد افزود: تاکید آقای وزیر بر این بود که همزمان با کار در این مسیر، در باند برگشت نیز کار انجام شود و انشالله به این توصیه عمل می‌کنیم.

فتاح اضافه کرد: امروز همچنین مقرر شد برای پیشرفت هرچه سریعتر هر ۳ ماه یک بار در دفتر آقای وزیر جلسه‌ای پیرامون آزادراه داشته باشیم و هر ۶ ماه یک بازدید مشترک انجام شود تا این پروژه موثر در زمانبندی وعده داده شده تکمیل شود.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره مشخصات فنی پروژه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت: قطعه ۲، حدود ۲۲ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن یعنی تونل البرز افتتاح شده و ۱۶ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که تا امروز حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است؛ نکته قابل توجه آن است که عمده مسیر در قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، تونل و پل است و همین موضوع، کار در این قطعه از آزادراه را سخت کرده است.

رستم قاسمی نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به گزارشات ارائه شده مسئولان اجرایی این پروژه اظهار کرد: امروز فرصتی برای بازدید از آزادراه تهران شمال ایجاد شد و خوشبختانه با حضور مهندس فتاح برای ادامه کار، تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قطعه یک و ۴ آزادراه تهران شمال به اتمام رسیده و کار در قطعه ۲ ادامه دارد گفت: امروز تصمیم گرفته شد مسیر رفت تهران به شمال در منطقه ۲ تا پایان سال آینده افتتاح شود و همچنین در ۶ کیلومتر باقی مانده مسیر برگشت تونل البرز، با تامین مالی مناسب، کار با سرعت ادامه یابد.

براساس گزارش بنیاد مستضعفان، وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۲ هرار نفر در این کارگاه کار می‌کنند گفت: مقرر شد با حمایت‌های صورت گرفته ماهانه ۲.۵ تا ۳ درصد باند رفت در این مسیر پیشرفت داشته باشد و همزمان کار در باند دوم نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به فعالیت احداث آزادراه در قطعه ۳ نیز گفت: در مذاکرات امروز قرار شد با بکارگیری یک مشاور جدید، بررسی‌های مجددی انجام شود تا با روش‌های آسان‌تر بتوانیم کار را ادامه دهیم.

قاسمی درخصوص اعتبارات مالی مورد نیاز برای احداث بخش‌های باقی مانده کار در قطعه ۲ نیز گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده، تکمیل قطعه دوم نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است که ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط دولت و ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در باند رفت نیز سهم وزارت راه ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که برنامه ریزی برای تامین منابع مالی آن دیده شده است و تا امروز قطعه دوم با احتساب تونل، ۷۴ درصد در باند رفت و بدون تونل، ۶۳ درصد در این مسیر پیشرفت داشته که انشالله کار در مسیر رفت این قطعه تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار