تشریح فلسفه بازمهندسی تشکیلات پیشتازان از سوی قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی؛

بحری‌زاده: نیروی انسانی با انگیزه ارزشمندترین سرمایه سازمان دانش‌آموزی است

نباید به آموزش و پرورش به عنوان مصرف‌کننده نگاه کرد، بلکه آموزش و پرورش مولد زیربنایی ترین سرمایه اجتماعی هر جامعه یعنی نیروی انسانی توانمند مورد نیاز کشور در همه عرصه‌هاست

زنجان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، نیروی انسانی با انگیزه را ارزشمندترین سرمایه سازمان دانش‌آموزی دانست و تصریح کرد آموزش و پرورش مولد زیربنایی‌ترین سرمایه اجتماعی هر جامعه یعنی نیروی انسانی توانمند مورد نیاز کشور در همه عرصه‌هاست.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: نیروی انسانی با انگیزه ارزشمندترین سرمایه سازمان دانش‌آموزی است

اسماعیل بحری‌زاده در نشست بازمهندسی تشکیلات پیشتازان به میزبانی سازمان دانش‌آموزی استان زنجان، اسماعیل بحری‌زاده در نشست بازمهندسی تشکیلات پیشتازان به میزبانی سازمان دانش‌آموزی استان زنجان، ضمن تشکر از مدیران و مسئولان این استان، اظهار کرد: براساس شاخص‌های ارزیابی مراکز استانیدسازمان، استان زنجان جزو رتبه‌های برتر کشور است.

وی به افتتاح دبیرخانه گام دوم انقلاب و سالن جلسات سازمان دانش‌آموزی زنجان اشاره و تاکید کرد: با انجام یکسری اقدامات ابتکاری و بهسازی صورت گرفته، فضایی نشاط‌آور برای حضور و نقش آفرینی دانش آموزان در سازمان دانش‌آموزی ایجاد شده است.

بحری‌زاده در ادامه نیروی انسانی با انگیزه را ارزشمندترین سرمایه سازمان دانش‌آموزی دانست و اظهار کرد: هیچ فعالیت و پیامی به دانش‌آموز نخواهد رسید و در وجود وی نهادینه نخواهد شد مگر اینکه مربیان بدان اهتمام بورزند.

وی در ادامه علت عمده شکست برخی از برنامه‌ها در سازمان های مختلف را عدم توجه به الزامات پیاده‌سازی و اجرای برنامه ها‌ بیان کرد و گفت: نباید به آموزش و پرورش به عنوان مصرف‌کننده نگاه کرد، بلکه آموزش و پرورش بلکه آموزش و پرورش مولد زیر بنایی ترین سرمایه اجتماعی هر جامعه یعنی نیروی انسانی توانمند مورد نیاز کشور در همه عرصه هاست.

وی افزود: اولین گام، در پیاده سازی و ایجاد تحول در سازمان ها توجه کافی به گفتمان‌سازی است و ما در این گفتمان‌سازی به کمک و همراهی مربیان نیاز مندیم.

بحری‌زاده در ادامه سخنان خود به تشریح فلسفه بازمهندسی تشکیلات پیشتازان پرداخت و گفت: اولین دلیل این است که هر سازمان پیشرو، برای پیشرفت و پویایی، نیازمند انجام تغییرات مستمر و به روز رسانی برنامه ها و فعالیت های خود دارد. لذا با توجه به چشم‌انداز مشخص شده مبتنی بر استاد بالادستی باید بتوانیم اعضای خود را توانمند کنیم. این توانمندی‌ها باید در راستای پاسخ به نیازهای مخاطبین باشند و به علت تغییر ذائقه ها و نیازهای جامعه نیاز به تغییرات مستمر در فعالیت ها و اقدامات وجود دارد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: دومین دلیل این است که از ابتدای تاسیس سازمان، ۳ سند بالادستی تصویب و ابلاغ شده است. اسناد رسمی بالادستی اسنادی هستند که سیاست‌های اجرایی برنامه ها بدی اساس آنها مشخص می شوند و ما باید با برنامه های خود را با آنها همسو کنیم. اولین سند بالادستی بیانیه گام دوم انقلاب است که عصاره اندیشه مقام معظم رهبری است و ضمن توصیف تجارت ارزنده گذشته، سرمایه های موجود و وضعیت فعلی، قله‌های پیش‌رو را برای ما توصیف و راههای فتح این قله ها را نیز به روشنی بیان کرده‌اند. دومین سند، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از آموزش و پرورش خواسته شده این سند اجرا شود. سومین سند هم اساسنامه سازمان دانش‌آموزی است که طی این سالیان، از آن فاصله گرفته بودیم.

وی تاکید کرد: موضوع مهم بعدی سیاست های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری است که لازم بود فعالیت های سازمان با این سیاست ها همسو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار