مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز چابهار:

سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز چابهاری کمتر از یک مترمربع است

زاهدان (پانا) - مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز چابهار اعلام کرد شهرستان چابهار با وجود اینکه به عنوان مرکز تجارت و اقتصاد شهرت دارد، اما با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو است، به ‌طوریکه میانگین سرانه فضای آموزشی در شهر چابهار کمتر از یک مترمربع به ازای هر دانش‌آموز و در سطح شهرستان‌های دشتیاری و چابهار با بخش‌های پیرسهراب و پُلان حدود ۲ مترمربع است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز چابهاری کمتر از یک مترمربع است

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز چابهار، عبدالعزیز رامش اظهار کرد: ساخت و تجهیز بیش از ۲ هزار کلاس درس جدید در شهر و روستاهای شهرستان‌های دشتیاری و چابهار برای رسیدن به سرانه هشت مترمربع استاندارد کشوری به ازای هر دانش‌آموز ضروری است.

وی به تحصیل شمار زیادی از دانش‌آموزان در یک کلاس چند پایه با یک معلم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش در جنوب استان، وجود کلاس‌های چندپایه است که کاهش کیفیت تحصیلی شدیدی را به همراه دارد چرا که در بسیاری از روستاها تمامی دانش‌آموزان ۶ پایه به دلیل نبود فضای آموزشی و امکانات تفریحی و ورزشی مجبورند همه ساعات حضور در مدرسه را در یک کلاس نشسته و مطالب دروس هر ۶ پایه را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه در چابهار و دشتیاری و بخش های پلان و پیرسهراب حدود 85 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند، گفت: مسلما در چنین شرایطی دانش‌آموزان ۶ پایه در یک کلاس با سنین مختلف و مختلط اصلا نمی‌دانند چه چیزی را بیاموزند و روز بعد کدام درس را چگونه آغاز کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز چابهار از حضور خیران برای ساخت مدارس در جنوب سیستان و بلوچستان و به ویژه سواحل مکران قدردانی و تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر فضای آموزشی، مشکل نیروی انسانی در این منطقه کاملا مشهور است و در کلاس‌های درس چابهار و دشتیاری یک معلم در ۲ شیفت کاری انجام وظیفه می‌کند.

رامش با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 30 درصد مدارس موجود حوزه چابهار و دشتیاری بدون انشعاب آب، برق، تلفن، حصارکشی هستند و از طرفی دارای کلاس‌های فرسوده و خشت‌گلی، استیجاری، کانکس(کلاس آهنی پیش ساخته و بدون امکانات) و محوطه‌سازی هستند، افزود: فضای نامناسب برخی مدارس در منزلت دانش‌آموزان باهوش این دیار به عنوان آینده سازان کشور نیست.

وی افزود: انتظار می‌رود مشکلات حوزه آموزش و پرورش چابهار و دشتیاری جدی گرفته شود و وزارت آموزش و پرورش ورود جدی به حل مشکلات مدارس استان سیستان و بلوچستان به ویژه حوزه شهرستان چابهار داشته باشد تا اهداف مورد نظر در بیانیه گام دوم انقلاب در راستای تحقق عدالت آموزشی محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار