رییس کل بانک مرکزی:

در هشت ماهه ابتدایی امسال حدود ۲۰ میلیارد دلار، ارز در سامانه نیما عرضه شده است

تهران (پانا) - رییس ‌کل بانک مرکزی با اشاره به عرضه حدود ۲۰ میلیارد دلار، ارز در سامانه نیما تا پایان آبان‌ماه، گفت: از ابتدای امسال حدود ۳۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شده که این رقم معادل کل سال قبل است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
در هشت ماهه ابتدایی امسال حدود ۲۰ میلیارد دلار، ارز در سامانه نیما عرضه شده است

به گزارش خانه ملت، «علی صالح‌آبادی» امروز (سه‌شنبه) درباره وضعیت بازار ارز، گفت: امسال وضعیت کشور در حوزه ارز از نظر اسکناس و حواله بسیار مناسب است؛ در هشت ماهه ابتدایی امسال حدود ۲۰ میلیارد دلار، ارز در سامانه نیما عرضه شده است.

وی افزود: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و اجازه هیچ‌گونه کمبودی را نمی‌دهد.

رئیس ‌شورای پول و اعتبار ادامه داد: در حوزه اسکناس نیز حدود ۱.۳ میلیارد دلار در بازار متشکل ارزی معامله شده که این عدد بیش از ۳ برابر مدت مشابه پارسال است.

صالح‌آبادی با بیان اینکه وضعیت ارزی کشور مناسب است، تصریح کرد: فروش نفت، فرآورده‌ها و محصولات غیرنفتی به خارج خیلی خوب است و مشکلی در سامانه‌ها و بازارهای رسمی نداریم؛ عرضه‌ها به خوبی تا پایان سال انجام می‌شود و با توجه به اینکه هیچ گونه کمبود و محدودیتی نداریم، بازارها به نسبت متعادل است. درباره بازارهای غیررسمی حسب انتظارات تغییراتی وجود داشته باشد که در حال حاضر این موضوع نیز تعدیل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان ادعا کرد که بازار ارز در مدیریت بانک مرکزی است؟، تاکید کرد: بانک مرکزی با تامین ارز با همکاری همه بخش‌ها و صادرات نفتی و غیرنفتی بر بازار ارز مسلط است و اجازه ایجاد هیچ گونه کمبودی را نمی‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار