مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

پایش روزانه سلامت دانش‌آموزان در استان

قزوین(پانا)- حسنعلی اصغری با اشاره به وضعیت مدارس استان قزوین در زمینه شیوع کرونا اظهار کرد خوشبختانه شواهد و داده‌ای مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس منجر به افزایش ابتلا به کرونا شده باشد؛ وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پایش روزانه سلامت دانش‌آموزان در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ حسنعلی اصغری با اشاره به پایش روزانه سلامت دانش‌آموزان در استان گفت: در استان قزوین تاکنون چندین کلاس درس به دلیل ابتلای یک یا دو دانش‌آموز به کرونا به مدت دو هفته تعطیل شده است.

حسنعلی اصغری با اشاره به وضعیت مدارس استان قزوین در زمینه شیوع کرونا اظهار کرد: خوشبختانه شواهد و داده‌ای مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس منجر به افزایش ابتلا به کرونا شده باشد؛ وجود ندارد.

وی افزود: دانش‌آموزان مدارس به صورت روزانه رصد می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی آمار مبتلایان به کرونا را با مشخصات مربوطه به آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بازگشایی مدارس آرام، ایمن، تدریجی و اقتضایی شعار ما در سال جاری بوده است؛ چنانچه در مورد ابتلاء دانش‌آموزان به کرونا احساس خطر کنیم به هیچ عنوان تاکید بر حضور در مدارس نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: تدریجی و اقتضائی بودن بازگشایی مدارس از این جهت است تا اولیا و دانش‌آموزان فرصت لازم را پیدا کرده و آرامش خاطر و پذیرش نسبت به حضوری بودن کلاس‌های درس در جامعه ایجاد شود.

هدف از حضوری شدن کلاس‌های درس، برقراری ارتباط بیشتر بین مدرسه و دانش‌آموز است

اصغری عنوان کرد: تاکید کردیم تا هر مدرسه متناسب با شرایط خود در مورد چگونگی بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس درس تصمیم بگیرد به عنوان مثال کمیته بهداشت و شورای یک مدرسه ممکن است به این نتیجه برسد که کلاس درسی به دلیل ابتلای دانش‌آموزان آن کلاس به کرونا تعطیل شود که ما نیز هیچ مخالفتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ابراز کرد: آنچه که برای ما حائز اهمیت بوده فراهم کردن فرصت مناسب برای دریافت خدمات آموزشی و تربیتی مناسب و باکیفیت از طرف مدرسه برای همه دانش‌آموزان است و در این راستا همه تلاش خود را به کار می‌گیریم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان به صورت پیوسته در مدارس حاضر نیستند حدود 98 درصد آنان تاکنون به مدارس خود رفتند؛ البته در این میان شاید دانش‌آموزی باشد که فقط یک روز در هفته به مدرسه آمده باشد که ما هم اصراری نداریم چون هدف از حضوری شدن کلاس‌های درس، برقراری ارتباط بیشتر بین مدرسه و دانش‌آموز است.

اصغری ابراز کرد: در استان قزوین تاکنون چندین کلاس درس به دلیل ابتلای یک یا دو دانش‌آموز به کرونا به مدت دو هفته تعطیل شده است و یک مدرسه مقطع متوسطه دوم نیز به دلیل ابتلای دانش‌آموزان چند کلاس مختلف به کرونا، تعطیل و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

سختگیرانه به موضوع نگاه می‌کنیم تا با حداقل آسیب‌ها مواجه شویم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای پیشگیری از بیماری همواره تاکید داریم که اولیا و دانش‌آموزان حتی در صورت مشاهده آثار سرماخوردگی یا آنفلوانزا آن را فرض بر کرونا گرفته و رعایت مسائل بهداشتی را جدی بگیرند؛ درواقع سختگیرانه به موضوع نگاه می‌کنیم تا با حداقل آسیب‌ها مواجه شویم.

وی عنوان کرد: مدیران مدارس موظف هستند فرم مربوط به بازگشایی مدارس را تکمیل و در سامانه بارگذاری کنند؛ سپس کارشناسان کمیته بهداشت منطقه و استان از مدرسه بازدید کرده و در صورت واجد شرایط بودن، مدیران مدارس اجازه بازگشایی مدرسه را خواهند داشت.

اصغری در ادامه گفت: همه مدارسی که تا به امروز در سطح استان بازگشایی شدند حداقل یک مرتبه برای راستی آزمایی مورد بازدید قرار گرفتند.

وی در پایان بیان کرد: براساس گزارش ستاد استانی کرونا و اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین خوشبختانه بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار