یک معلم در بیرجند:

وجود فضا و زمان مناسب و کافی، اولین نیاز در یادگیری است

بیرجند (پانا) - یکی از آموزگاران پایه هشتم مدرسه آزیتا افشارنژاد در خراسان‌جنوبی بیان کرد وجود فضا و زمان مناسب و کافی، اولین نیاز در یادگیری است. نظام آموزش و پرورش مناسب، بر این اساس یکی از پایه‌های پیشرفت در جوامع امروزی است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
وجود فضا و زمان مناسب و کافی، اولین نیاز در یادگیری است

محمد لطفی، آموزگار پایه هشتم مدرسه آزیتا افشارنژاد در گفت وگو با پانا گفت:«سرنوشت جامعه به سرنوشت مدارس گره خورده است، چاره ای نداریم جز اینکه با ایمن‌سازی مدارس، رعایت پروتکل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همراهی جامعه با بازگشایی مدارس پیش برویم، زیرا جبران هزینه های تعطیلی مدارس و عدم حضور دانش آموزان در آن باعث افزایش هزینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آینده برای جامعه شده و عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.»

سال تحصیلی بدون دغدغه برای دانش‌آموزان داشته باشیم

لطفی در ادامه گفت:«کرونا روند آموزش و پرورش دنیا را تغییر داده است، چاره ای نداریم جز با طراحی الگوی مناسب و بومی به سمت همراهی با این تغییر و بازگشایی مدارس پیش برویم.»

وی افزود:«باید به مدرسه اختیارات لازم داده شود و عوامل سهیم در بازگشایی مدارس مانند فرهنگیان، اولیای دانش آموزان، متخصصان وزارت بهداشت و... بکار گرفته شوند تا سال تحصیلی ایمن و بدون دغدغه ای برای دانش آموزان داشته باشیم.»

اهمیت اولین برخورد معلّم با دانش‌آموزان

وی ادامه داد:«حضور دانش آموزان در مدارس و اولین برخورد معلّم با دانش آموزان مهم‌ترین تأثیر را در شکل‌گیری شخصیت آموزشی و تربیتی او خواهد داشت. اگر این برخورد، مهربانانه و همراه با تبسم و خوشرویی باشد دانش‌آموزان به درس و مدرسه و معلّم علاقه مند می شود و میزان استرس ناشی از وجود این بیماری و همچنین تا حدودی از میزان استرس های ناشی از کلاس های مجازی می کاهد. معلّم توانا و دلسوز به خوبی می داند که هر گونه تهدید، تحقیر و تنبیه، اضطراب بچه ها را بیشتر می کند و در عوض چهره گشاده و متبسم معلم، صدای آرام و جملات دلنشین و اطمینان بخش او، می تواند اضطراب آنها را کاهش داده، اعتماد به نفسشان را تقویت کند.»

لطفی بیان کرد:«تنها فردی که غیر از والدین بر شخصیت کودک بیش از همه اثر می گذارد، معلم است. اوست که حداقل در طول یک سال تحصیلی یا بیشتر با شاگردان خود تماس دائم دارد و می تواند توانایی ذهنی و نوع علایق یا مشکلات رشدی کودک را مشاهده کند. هم اوست که فرصت پرورش حس کنجکاوی طبیعی کودک را دارد و می تواند درک ذهنی وی را تحریک کند و محیط مدرسه بهترین مکان برای حضور دانش آموزان است و تا این محیط امن برای دانش آموزان نباشد، نمی توان با دانش آموز ارتباط فیزیکی برقرار کرد.»

خبرنگار پانا: سید امیرحسین موسوی نیکو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار