متقاضیان برای خرید عرصه مسکن مهر در قزوین اقدام کنند

قزوین(پانا)- معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت دارندگان مسکن مهر در استان برای خرید عرصه املاک خود با ارائه درخواست به این اداره کل اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
متقاضیان برای خرید عرصه مسکن مهر در قزوین اقدام کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میرزاعلی احمدی معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: تاکنون ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در استان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته که بخش اعظمی از آن تا حدود ۶۰ درصد دارای سند اعیانی بوده، اما عرصه آن‌ها به صورت اجاره ۹۹ ساله است.

وی با بیان اینکه مالکان این واحد‌ها در حال حاضر مالکیتی بر فروش عرصه مسکن خود ندارند، افزود: سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۸ دستورالعملی مبنی بر فروش عرصه مسکن مهر اعلام کرد و قرار شد مالکانی که سند اعیانی به نامشان باشد، بتوانند به صورت گروهی درخواست خرید آن را ارائه کنند.

احمدی به نحوه تعیین قیمت بهای این عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: انجام این مساله به نسبت قدر و سهم هر واحد اعیانی محاسبه و به کارشناس ارجاع داده خواهد شد و کارشناس نیز قیمت را به اداره کل راه و شهرسازی اعلام می‌کند و ما نیز میزان دریافت و عرصه را اعلام کرده و پس از دریافت مبلغ، آن را به نام متقاضیان انتقال خواهیم داد.

به گفته وی، در دستور العمل ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، متقاضیان می‌توانند تا ۳۰ درصد از بهای عرصه را به صورت نقد و مابقی را در مدت ۲ سال پرداخت کنند.

احمدی یکی از مزیت‌های خرید عرصه مسکن از سوی متقاضیان را دریافت تسهیلات بانکی برای واحد‌های خود برشمرد و اضافه کرد: آن دسته از متقاضیان مسکن مهر که دارای سند اعیانی هستند، می‌توانند به صورت گروهی (در هر بلوک) درخواست کتبی خود را به اداره کل راه و شهرسازی ارائه دهند تا با صورت مجلس تفکیکی و اسناد مالکیت عرصه تطابق یابد و نسبت سهم هر واحد، تفکیک و محاسبه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار