سجادی: تفاهم‌نامه با مناطق آزاد نقطه عطف در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به نکاتی اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سجادی: تفاهم‌نامه با مناطق آزاد نقطه عطف در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در حالی برگزار شد که دکتر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به مسئولین ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: از سعید محمد و عزیزی خادم به خاطر برگزاری این نشست ارزشمند تشکر می کنم. اتفاقات در این نشست به تعبیری نقطه عطف و برگه زرین در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: از اقداماتی که تاکنون به عنوان مقدمات کار به عمل آمده، همانطوری که اهالی ورزش می دانند بحث تقویت پایگاه فوتبال در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش از اواخر سال 1399 اغاز شده است. به هر ترتیب از همکارانم در وزارت ورزش و مناطق آزاد که تلاش کرده تا این درخواست به حق فدراسیون فوتبال در دستور کار قرار گیرد، تشکر می کنم. از زمانی که فرصت خدمت در وزارت ورزش را پیدا کردم یکی از دستورات مهم کاری خود را الویت بخشیدن تقویت پایگاه فوتبال برای تیم های ملی و تیم های باشگاهی در مناطق آزاد و به ویژه جزیره زیبای کیش ،گذاشته ام.با حضور برادر عزیزم دکتر محمد که دغدغه های ارزشمندی در مناطق آزاد داشتند، شاهد تحولی عظیم با رویکردی که از حس تعلق ایشان از ورزش است و به عنوان یک عضو از خانواده ورزش از مسئولین کشور بخاطر همراهی شان، تشکر و قدردانی می کنم. دیدگاه ارزشمندی به رویکردهای ورزشی، سازمان های ورزشی ، اقتدار ورزش و اهمیت قائل شدن برای اثرات ورزش در مناطق آزاد وجود داشته که این امر بدون شک جای قدردانی دارد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: برنامه ارزشمند و تحول گرایی تدوین شده و امروز به بهانه عقد تفاهم نامه در خصوص ایجاد زمین های استاندارد در خصوص فوتبال، زمین چمن طبیعی، که خوشبختانه اینبار صحبت از چمن طبیعی است نه مصنوعی تا ورزشکاران و جوانان با انجام تمرین در زمین های چمن های طبیعی از نظر فنی، پزشکی و کیفیت ورزشی، مسیر موفقیت خود را پیش ببرند. باید شرایط به نحوی پیش برود که از حداقل مکانات بهره مند شویم. امیدوارم شرایط کشور به گونه ای شود که جوانان و استعدادهای درخشان کشور با داشتن حداقل امکانات به امر ورزش بپردازند. به هر ترتیب در جزیزه زیبای کیش به عنوان یکی از مناطق ارزشمند آزاد، برنامه های متنوعی را توسط دکتر محمد شاهد هستیم.
دکتر سجادی ادامه داد : بر همین اساس همانطور که می دانید از دیرباز، اختیاراتی که توسط سازمان وقت تربیت بدنی و وزارت فعلی ورزش و جوانان به مدیریت منطقه آزاد کیش داده شده است. برای اینکه صداقت و برادری خود را نشان دهیم یک به یک شرایط و فضای حقوقی را مرور می کنیم و انشالله این تفویض اختیارات به سایر مناطق آزاد نیز تسری می دهیم. این قول را به برادر عزیزم دکتر سعید محمد می دهم که دستشان را در این زمینه باز می گذاریم تا مناطق آزاد با فلسفه ای که ایجاد شده است و برای کشور موهبت هستند و قرار است فرصتی باشند، اقدامات ارزشمند خود را پیش ببرند. در حال حاضر نقاط قوت بسیار و نقاط ضعف اندکی وجود دارد و ما وظیفه داریم به عنوان دستگاه ورزش کشور برای همه ارگانها نقش مفید، برادرانه و اثر گذاری داشته باشیم. بر همین اساس اختیاراتی که در سازمان ورزش ایجاد شده به نحو احسنت برای بهبود شرایط و پیشرفت اهداف ورزش کشور خواهد بود.
وزریر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت حضور جوانان در ورزش کشور گفت: اتفاقاتی که در حوزه وزارت ورزش و جوانان رخ داده و نگاه ویژه ای که به قشر جوانان دارد، بخش مهم توده ارزش، تاثیر گذار و اثر گذار، است که اگر صحبت از بیانیه گام دوم انجام می دهیم بیانیه گام دوم در جوانان می باشد. بر همین اساس قسمتی که به بحث جوانان می پردازد باید جدی گرفته شود و برنامه های ارزشمندی را در حوزه جوانان شاهد باشیم.
وی گفت: خبر خوب دیگر این است که بعد از تفویض اختیاری که به سازمان منطقه آزاد کیش وجود داشت و مجددا بر آن صحه گذاشتیم، شاید این مطلوب باشد که به مناطق دیگر نیز تفویض اختیار کنیم. همچنین مقرر شد تا یک پایگاه یا دفتری از فدراسیون فوتبال در منطقه آزاد کیش ایجاد شود که این امر را به فال نیک می گیریم. دکتر محمد اعلام کرده آماده پذیرش نمایندگی باشگاهها مانند استقلال و پرسپولیس و سایر فدراسیون ها را در کیش دارند که این امر جای خوشحالی دارد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه در خصوص باشگاهداری در منطقه آزاد کیش گفت: اتفاق دیگری که بابت آن خوشحال هستم این است، امروز از برادر عزیرم مطلع شدم مناطق آزاد با برنامه ریزی و نگاه ویژه سعید محمد به این سمت ( باشگاهداری) پیش می روند و نگاه ارزشمند ایشان را قدر می دانیم. امیدوارم با برنامه ریزی دقیق در خدمت باشگاههای عزیز در بخش بانوان و آقایان در تمامی رده سنی باشیم. همانطور که می دانید ورزش بانوان از اهمیت بسزایی برخوردار است بر همین اساس بخش مهمی از رسالت در مناطق آزاد کیش را در بخش بانوان به کار خواهیم گرفت تا مناطق آزاد یار و یاور ورزش بانوان باشد. ورزش بانوان نیاز دارد استقلال داشته باشد و خود کفا باشد. بخشی از این استقلال و خودکفایی در مناطق آزاد برای ورزش بانوان حتما میسر خواهد شد.
وی افزود: نکته نهایی که به آن می خواهم اشاره کنم این است که موضوع تقبل میزبانی برای رویداهای ملی و بین المللی برای ما اهمیت دارد. همانطور که در کشورمان اقلیم های مختلفی داریم، در مناطق آزاد با ظرفیت ها و پتانسیلهای متنوعی روبه رو هستیم.در چابهار، قشم، کیش، الوند، ارس، انزلی و ... نیز میخواهیم که اقدامات ارزنده ای صورت گیرد و از پتانسیل های موجود استفاده شود. مناطق آزاد دیگر نیز شکل می گیرند و از رویکردهای مختلف و ظرفیتهای فعلی استفاده خواهیم کرد. چون امروز به احترام جزیره کیش صحبت می کنیم با چند مصداق مطالبم را تکمیل می کنم. برخی از رشته های ورزشی،تعداد قابل توجه بالای 20 رشته که نیاز به خیابان و جاده دارد، اگر در کلان شهر باشد شرایط مساعد نیست و از نظر ایمنی و امنیت دچار هزینه سنگین می شویم. اما در کیش به راحتی می توان سنگین ترین رویدادهای ورزشی که نیاز به جاده و خیابان دارد را برگزار کرد. امروز جزیره کیش آماده است و حیف است از شرایط این منطقه زیبا استفاده نکرد. از دیگر ظرفیت ورزشی این جزیزه می توان به رشته های راکتی، تنیس، سوارکاری، اسکواش، پیست استاندارد دومیدانی، سالن های ورزشی و... اشاره کرد.
وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: قرار است تا سه زمین استاندارد چمن طبیعی فوتبال احداث شود. با توجه به اینکه فاصله کوتاهی با جام جهانی داریم، زمین شماره یک و دو فعلی بازسازی خواهد شد تا در شرایط استانداردتری قرار بگیرد و تیم ملی فوتبال تمرین و بازی تدارکاتی خود را در این زمین ها انجام دهد. همچنین باشگاههای ما نیز می توانند برای میزبانی های خود از ظرفیت زمین های فوتبال جزیره استفاده کنند. ضمن اینکه ظرفتیهای آبی و دیگر رشته ها می توانند از امکانات این جزیزه استفاده کنند. باز هم تاکید می کنم با این رویکرد جدید در مناطق آزاد کشور، برگ زرین دیگری در افتخارات ورزشی ایران رقم خواهد خورد. بر همین اساس از دکتر سعید محمد قدردانی و تشکر می کنم.
دکتر سجادی در پایان ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در جهت عقد این تفاهم نامه گفت: از پیگیری های عزیزی خادم تشکر می کنم که اگر امروز دور هم هستیم به خاطر تلاشهای و پیگیری های ایشان در حدود 8 ماه است. اگر چه دیر است اما بالاخره این اتفاق رخ داد و سنگ بنای دیگری برای تحول و سکوی پرشی برای ورزش ایران در منطقه خلیج همیگشی فارس باشد. امیدوارم با برنامه ریزی تعاملات ورزشی خود را تقویت کنیم و نشان بدهیم که می توانیم از ظرفیتهای ورزش کشور استفاده کنیم. این اتفاق مبارک ملت و جامعه ورزش ایران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار