چهارمین نشست کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم برگزار شد

قم (پانا) - چهارمین نشست کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم در آستان هفته قرآن، عترت و نماز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین نشست کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم برگزار شد

در چهارمین نشست کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم، علی اصغر شعاعی قاری بین المللی و رییس این کمیته با اشاره به برگزاری جلسه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال استان و نیز نشست ویژه با اساتید قرآنی استان، بر اهمیت مردمی بودن فعالیت های قرآنی و لزوم ایجاد پیوند میان مساجد و اساتید قرآنی تاکید کرد.

همچنین سعید رحیمی از اساتید قرآنی کشور نیز گفت: آسیب شناسی فعالیت های فعلی قرآن و نیز راه اندازی تدریجی جلسات مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تشکیل جلسات قرآن در داخل حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به عنوان دو پایگاه معنوی اولویت دارد.
مهدی کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری استان قم نیز در این نشست بر لزوم استفاده از تجربیات افراد و نهادهای مرتبط با جلسات قرآن از جمله، طرح جلسات خانگی قرآن تاکید کرد.

در ادامه، حجت الاسلام موسوی، معاون کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به اهمیت برگزاری محافل قرآنی اشاره کرد و افزود: میتوان محافل قرآنی را به صورت فصلی و ماهیانه در کنار برگزاری جلسات قرآن مساجد برگزار کرد.

عامری نماینده اتحادیه موسسات قرآنی استان قم نیز گفت: برای بررسی محتوا و نکات فنی جلسات قرآنی مساجد باید اقدامی صورت گیرد و در این زمینه کارگروهی تشکیل شود.

مرتضی معصومی مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران در همین زمینه، آمادگی خود و مسجد مقدس جمکران را برای برگزاری جلسات مستمر قرآنی اعلام کرد.

همچنین محمدحسن نوروزی منش فعال قرآنی و قاری نوجوان اهمیت بکارگیری نوجوانان در فعالیت های قرآنی مخصوصا جلسات قرآن را یادآوری کرد و تشکیل کارگروه ویژه نوجوانان قرآنی را خواستار شد.

در پایان موضوعاتی همچون اولویت قائل شدن برای فعال سازی جلسات قرآنی در حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران، فعال کردن جلسات قرآنی مساجد، دعوت از بانوان قرآنی فعال استان و همفکری با اساتید قرآنی در خصوص محتوا و نکات فنی مرتبط با جلسات قرآن به تصویب رسید.

دانش آموز خبرنگار: محمد حسن نوروزی منش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار