در روزگار امروز هنر بهترین پناه است

تهران (پانا) - مراسم اکران افتتاحیه فیلم سینمایی«جنایت بی دقت» به کارگردانی شهرام مکری شب گذشته پنجشنبه 18 آذر با حضور سینماگران، بازیگران، عوامل فیلم و اهالی رسانه در موزه سینما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
در روزگار امروز هنر بهترین پناه است

به گزارش روابط عمومی نمایش گستران، در ابتدای این مراسم نگار اسکندرفر تهیه کننده فیلم ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفت: امروز خوشحالم در جمع شما هستم تا یک فیلم مستقل از یک فیلمساز مستقل را باهم تماشا کنیم.

وی ادامه داد: در این روزهایی که آلودگی هوا و بیماری کرونا جسم و جان ما را هدف گرفته است ؛ هنر بهترین پناه است. دیدن یک تابلو نقاشی، شنیدن یک اثر موسیقی خوب ، خواندن یک کتاب خوب ، نشستن به تماشای تئاتر و فیلم، جایی برای نفس کشیدن در زندگی ایجاد می کند.

اسکندرفر با اشاره به وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور در دو سال گذشته، گفت: سینما در دوسال گذشته دچار آسیب شده است اما خوشبختانه با تلاش های سینماگران، تولید متوقف نشد و سینماگران با چنگ و دندان کار کردند و فیلم سینمایی ساختند.

وی با اشاره به اینکه حال ما درهنگام ساختن فیلم «جنایت بی دقت» خوب بود، ادامه داد:‌ در این دو سال هروقت می خواستم فیلم جدیدی را شروع کنم به دوستان می گفتم ما فیلم می‌سازیم تا حالمان خوب شود و در هنگام ساخت فیلم «جنایت بی دقت» علی رغم مشکلات و سختی‌هایی که وجود داشت به دلیل همدلی و همراهی گروه، حال همه ما خوب بود و امروز از اینکه بعد از گذشت دو سال فیلم به نمایش درمی آید خوشحالم.

وی با تشکر از همه عوامل فیلم به خصوص شهرام مکری، گفت: از همه کسانی که شرایطی را فراهم کردند تا این فیلم امروز اکران شود بسیار سپاسگذارم و وظیفه خود می‌دانم از رضا اسدی ، مسعود دلیری و گلاویژ نادری تشکر کنم که بعد از پایان فیلمبرداری نیز پیگیر امور این فیلم در بخش‌های مختلف داخلی و خارجی بودند و از شما می‌خواهم دوستانتان را به تماشای این فیلم و حمایت از سینمای مستقل دعوت کنید. به امید آنکه حال مردم و حال سینما در این سرزمین هر روز بهتر شود.

بابک کریمی یکی از بازیگران فیلم نیز طی سخنانی گفت: در شرایط امروز ما کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم جز آنکه هر روز کمی زیبایی تولید کنیم .

وی ادامه داد: فیلم «جنایت بی دقت» سومین تجربه همکاری من با شهرام مکری است و او همیشه چه در زمان فیلمسازی و چه در برگزاری کلاس‌ها سعی می‌کند محیط خوب و گرمی را ایجاد کند و همه ما در این فیلم از تهیه کننده تا عوامل دیگر مانند یک خانواده بودیم و حالمان خوب بود. خوشحالم که امروز سینماها باز شده و می‌توانیم نتیجه زحماتمام را ببینیم.

مسعود دلیری مجری طرح و مدیرتولید فیلم نیز با تشکر از همه عوامل فیلم گفت: از موزه سینما و مدیریت آن آقای مهران عباسی و همچنین دفتر پخش سپاسگزارم که شرایطی را فراهم کردند تا مراسم امروز به خوبی برگزار شود.

در انتهای این مراسم پیام تصویری شهرام مکری برای حاضران پخش شد.

مکری در بخشی از این پیام ار فریدون جیرانی ،منوچهر شاهسواری ، همایون اسعدیان برای حمایتهای که از وی کرده اند تشکر کرد و گفت: از دوستان هنر و تجربه تشکر می‌کنم که راه و رسم اکران و نمایش فیلم را به من یاد دادند تا قدم‌های بعدی‌ام را در این مسیر بردارم. همچنین از دوستان و مدیریت موزه سینما تشکر می‌کنم که هم در زمان ساخت فیلم اجازه فیلمبرداری در فضای موزه را به ما دادند و هم شرایط برگزاری این مراسم را فراهم کردند.

وی با تشکر ویژه از بازیگران و عوامل فیلم گفت: از امیر اثباتی که برای من نقشش از مدیر هنری و مشاور کارگردان بالاتر است و از بابک کریمی که همیشه مانند یک دوست کنار من بوده نیز تشکر کنم زیرا همیشه سهم بزرگی در تولید فیلم های من دارد.

شهرام مکری خاطرنشان کرد:‌از نگار اسکندرفر به عنوان تهیه کننده فیلم تشکر می‌کنم و اگر این فیلم نکته مثبتی دارد به دلیل حمایت‌هایی است که ایشان از ما کردند و اگر نقصی وجود دارد به دلیل این است که اسکندرفر اجازه داد هرکاری دوست دارم انجام بدهم. از اینکه سرمایه شخصی خوشان را گذاشتند تا یک فیلم بدون هیچ چشم داشتی ساخته شود بسیار قدردان هستم.

وی با تشکر ویژه از همه عوامل و بازیگران فیلم ادامه داد: اجازه می‌خواهم مراسم اکران افتتاحیه فیلم «جنایت بی دقت» را به محمد ساربان که یک بازیگر فوق العاده ، خوش اخلاق و حرفه‌ای است تقدیم کنم.

در این مراسم افرادی همچون: فرهاد توحیدی، لیلی گلستان، سروش صحت، شادمهر راستین، امید روحانی ، تینا آخوندتبار، المیرا دهقانی، پردیس احمدیه، مهدخت مولایی، ندا قاسمی، شقایق فتحی، پیام اینالویی، بزرگمهر حسین پور ، شاهو رستمی بهرنگ دزفولی زاده، محسن خانجهانی ،ابوالفضل کاهانی،میثم دامن زه،سعید نادری،راضیه منصوری،کیانا منتجبی،مینا درودیان،بهزاد دورانی،محمدرضا جنگی،امین قلی پور،گلنوش قهرمانی،آریا تقی پور،حامد محمودی،ایهان شایگان،محمد حسین محمدیان،سوگند علی ولی الهی، پرویز آبنار،رضا اسدی،مهدی قزلو،گلزار فرزانه،مجید عبدی،الهه برادران،احسان صدیق،گلاویژ نادری،آرمان جامع،احمد عبدالهی، محسن پرهیزکار،آرش نجفیان حضور داشتند و اجرای مراسم را علی زادمهر بر عهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار