آغاز عملیات اجرایی احداث 7500 واحد مسکونی در لرستان

وزیر راه و شهرسازی: ایران را باید به یک کارگاه بزرگ ساخت‌وساز تبدیل و مردم را خانه‌دار کنیم تا امید به زندگی و هم رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود

تهران (پانا) - عملیات اجرایی ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به لرستان و با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی احداث 7500 واحد مسکونی در لرستان

به گزارش وزارت راه، از این تعداد ۲ هزار واحد در شهر خرم آباد، ۲ هزار و ۷۰۰ واحد در بروجرد، هزار و ۹۰۰ واحد در نورآباد و ۴۰۰ واحد در پلدختر ساخته می‌شود.

مدت زمان مناسب برای بهره‌برداری از این واحدها سه سال پیش‌بینی شده است. در طرح اقدام ملی مسکن ۴۲ هزار و ۴۲۸ نفر نام‌نویسی کرده‌اند که هشت هزار و ۲۰۹ نفر تایید نهایی شده و از این تعداد چهار هزار و ۶۶۹ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده‌اند.

در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون ۵۱ هزار و ۳۸۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد یکهزار و ۵۲۴ نفر انصراف داده یا رد درخواست داده‌اند.

ساخت چهار میلیون خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح جهانی و بزرگ است

رستم قاسمی در آیین کلنگ‌زنی طرح مسکن ملی در لرستان بیان داشت: برنامه دولت احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال به‌عنوان این یک طرح جهانی و بزرگ است و نیازمند حضور و همراهی همه دستگاه‌های کشور است.

وی با اشاره به همکاری خوب دست‌اندکاران و پیمانکاران این طرح بیان داشت: اعتقاد داریم که انجام این کار، شدنی است و باید کمک کنیم تا این طرح بزرگ به خوبی اجرا شود.

قاسمی ادامه داد: گام نخست مسئله تامین زمین برای چهار میلیون واحد مسکونی بود که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه شبانه‌روز تلاش می‌کند و امیدوارم تا پایان سال زمین مورد نیاز چهار میلیون واحد مسکونی تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران را باید به یک کارگاه بزرگ ساخت‌وساز تبدیل و مردم را خانه‌دار کنیم تا امید به زندگی و هم رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود افزود: این طرح نقش قابل توجهی در اشتغال و صنعت کشور دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت چند میلیون مسکن در شرایط فعلی، کشور را به یک طراوت و امید سوق می‌دهد و با توجه به ویژگی‌های خاص استان لرستان تامین زمین، ماموریت جدی همکاران وزارت راه و شهرسازی است.

احداث ۱۰۰ هزار خانه در لرستان طی چهار سال

وی افزود: تامین زمین در لرستان به دلیل شرایط خاص آن دشوار است ولی این مشکل را را پشت سر خواهیم گذاشت و این امیدواری وجود دارد که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان لرستان طی چهارسال ساخته شود.

قاسمی بیان داشت: امروز عملیات اجرایی هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان لرستان آغاز شد و امیدواریم در گام‌های بعدی و با سرعت بخش باقیمانده را تامین کنیم و طرح عملیاتی شود.

وی افزود: قانون جهش مسکن یک اقدام بسیار خوب بود و نیازمندی‌های مجتمع‌ها از جمله درمانگاه‌ها و مدارس از جمله مواردی است که دولت در این خصوص کمک خواهد کرد لذا امیدواریم این قولی که به مردم داده شده عملی شود.

بازدید از پروژه ۷۱۵ واحدی مسکن مهر، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و راه آهن دورود - خرم آباد از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به لرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار