اعضای اروپایی برجام با مدیرکل آژانس دیدار کردند

تهران (پانا) - مذاکره کنندگان ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان اعضای اروپایی توافق هسته‌ای ایران پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعضای اروپایی برجام با مدیرکل آژانس دیدار کردند

به گزارش ایرنا، گروسی پنجشنبه شب با انتشار پیامی در توئیتر از انجام این ملاقات خبر داد و گفت‌وگوهای انجام شده را «لازم» توصیف کرد. جزئیاتی درباره محتوای مذاکرات منتشر نشده است. اما انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد در پایان جلسه امروز گفته بود که اعضای برجام قرار است با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کنند.

مورا اظهار داشت که این دیدارها، خارج از محدوده مذاکرات برجامی است و قادر به ارائه توضیح در این باره نیست؛ وی با این حال همکاری خوب میان ایران و اژانس را مهم توصیف کرد.

گروسی دیروز هم با میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین درباره ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین هفته پیش با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران درباره آینده همکاری‌های دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دور تازه مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آغاز شده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام ساعاتی پیش با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار و مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی ایران در سطوح مختلف ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار