کاخ مروارید برای مردم بازگشایی می‌شود

تهران (پانا) - کاخ مروارید مهرشهر کرج برای استفاده مردم از فضای سبز به‌زودی بازگشایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کاخ مروارید برای مردم بازگشایی می‌شود

به گزارش ایسنا، عمار ایزدیار به تعامل مدیریت شهری با حوزه ورزش‌های همگانی تاکید کرد و گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج همواره با هیئت ورزش های همگانی در تعامل است و بستر حضور مربیان ورزش های همگانی و انجام ورزش‌های همگانی در پارک‌ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن فضای ورزشی در پارک‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: نقشه پارک‌ها طوری طراحی می‌شود که فضای تجمع و ورزش در آنها وجود داشته باشد. البته این موضوع بنا به کاربری پارک‌ها متفاوت است؛ به عنوان مثال در پارک ایران کوچک نمی‌توانیم مسیر تندرسیتی داشته باشیم اما در دیگر پارک‌ها از این فضا برخورداریم. پارک تنیس، پارک خانواده و پارک ایران زمین از جمله پارک‌هایی هستند که در کرج در زمینه ورزش فعالیت خوبی دارند.

به گفته وی محدودیت فضای شهری باعث شده در سطح شهر فضاهایی مانند دوچرخه سواری به خوبی تعبیه نشود.

وی افزود: اکنون در بلوار ماهان مسیر دوچرخه سواری احداث شده و در برخی مناطق که فضا اجازه بدهد این اتفاق افتاده است، اما به عنوان مثال در خیابان شهید بهشتی با محدودیت فضا مواجه هستیم و نمی‌توانیم مسیر دوچرخه سواری احداث کنیم.

وی به نصب تجهیزات ورزشی در پارک‌ها اشاره کرده و گفت: وسایلی که در پارک‌ها به عنوان وسایل ورزشی گذاشته می‌شود استانداردهایی دارد و در پارک‌های مختلف شهر نصب شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت ما بانوان هستند و باید برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی پارک‌ها توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد، گفت: باید فضاهایی در پارک‌ها تعبیه شود که بانوان با توجه به زمان آزاد بیشتری که در اختیاردارند، بتوانند بهره ببرند.

وی با تاکید بر پارک های محله و خانواده محور گفت: از آنجایی که مسیر دسترسی به پارک‌های بانوان در کرج شاید برای همه بانوان سخت باشد، پارک‌های محله محور و خانواده محور می‌تواند تا حد زیادی به این موضوع کمک کند و صرفا ایجاد پارک بانوان مد نظر نیست.

ایزدیار به آماده سازی فضای سبز کاخ مروارید مهرشهر برای استفاده عموم، اشاره کرد و گفت: در حال تلاش هستیم که کاخ مروارید مهرشهر را به عنوان مجموعه توریستی- فرهنگی فاخر و گستره فضای سبز بازگشایی کنیم.

وی افزود: فضای سبز کاخ مروارید اکنون در دست شهرداری است و آماده سازی شده و حتی مبلمان شهری آن نیز آماده است. درصدد هستیم که بتوانیم این فضا را به زودی به بهره برداری برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار