بیش از ۹۰درصد جمعیت شهرستان اردبیل دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل عنوان کرد تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۹۰درصد جمعیت شهرستان اردبیل دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جریان بازدید از روند واکسیناسیون در شهرستان اردبیل اظهار کرد: به ۷۵ درصد از جمعیت این شهرستان هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع حدود ۴۷ هزار نفر در شهرستان اردبیل واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند که انتظار می‌رود این افراد برای ایمن سازی کامل نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا نیز در شهرستان اردبیل آغاز شده تا هر چه زودتر با همکاری مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا باشیم.

امامی‌یگانه اضافه کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در اردبیل ادامه داد: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس کرونا در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان اردبیل با پوشش ۸۶ درصدی تزریق نوبت اول واکسن برای جمعیت هدف، در رتبه سوم کشوری تزریق واکسن کرونا قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار