قانون احزاب سیاسی از تشکل‌های صنفی تفکیک می‌شود

تهران (پانا)‌ - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از جداسازی قانون احزاب و انجمن‌های تخصصی و صنفی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون احزاب سیاسی از تشکل‌های صنفی تفکیک می‌شود

به گزارش خانه ملت، محمدصالح جوکار درباره تفکیک قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی از تشکل‌های صنفی، گفت: هم‌اکنون انجمن‌ها و گروه‌ها مطابق قانون تشکل‌های سیاسی تعریف می‌شوند در حالی که این کانون‌ها و انجمن‌ها غیرانتفاعی و غیرسیاسی هستند و حتی مطالباتشان جنبه صنفی و خدماتی دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی در وهله اول بیان می‌شد این تشکل‌ها در زمره گروه‌ها و احزاب سیاسی تعریف می‌شوند اما در واقع اهدافشان طور دیگری تعریف می‌شود و اهداف سیاسی ندارند.

جوکار ادامه داد: بر این اساس انجمن‌های تخصصی و صنفی مانند کانون‌ها جداسازی و تحت عنوان تاسیس و صدور مجوز انجمن‌های صنفی و تخصصی تصویب شد. متعاقبا این مهم باید در صحن علنی قوه مقننه مطرح و آرای نمایندگان را کسب کند تا مراحل قانونی آن طی شود.

وی خاطرنشان کرد: خاستگاهی که انجمن‌های تخصصی و صنفی برای اخذ مجوز مراجعه می‌کردند در سطح معاونت‌های سیاسی وزارت کشور و استانداری‌ها بود که متعاقبا بر اساس اقدام رخ داده، دستخوش تغییر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار