رئیس شورای اسلامی شهر سمنان:

اجرای هزینه ٨ میلیارد تومانی بدون مطالعات لازم برای پیاده‌راه امام(ره) سمنان

سمنان (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به هزینه ۸ میلیارد تومانی پیاده‌راه امام(ره) سمنان، گفت مهمترین چالش، عرض کم خیابان نسبت به پیاده‌رو و سپس بستن این خیابان که موجب تنش شده است. از نظر عمرانی فعالیت خوبی است؛ اما مطالعه اجتماعی و اقتصادی این طرح صورت نگرفته و یکی از نقص‌های بزرگ فرمانداری دوره قبلی سمنان است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای هزینه ٨ میلیارد تومانی بدون مطالعات لازم برای پیاده‌راه امام(ره) سمنان

مهدی خراسانیان در نخستین نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان شورای شهر سمنان برگزار شد، در خصوص پیاده راه امام(ره) سمنان با بیان اینکه در این زمینه تصمیم‌گیری‌های شورا با رأی اکثریت اعضا انجام خواهد شد، تصریح کرد: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری، قطعاً بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست و طرح پیاده راه امام(ره) نیز با معیشت کسبه ارتباطی مستقیم دارد که تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شورای ترافیک است.

وی، بسته بودن پیاده راه امام(ره) به روی خودروها را موجب اختلال در فروش کسبه عنوان کرد و افزود: تغییرات ایجاد شده در خیابان امام(ره) سمنان پس از گذشت سال ها اعم از ایجاد پیاده‌رو و نیمکت‌ها و دیگر فعالیت‌های عمرانی به شکل بسیار مطلوبی انجام شده و سبب زیبایی این مسیر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه عبور و مرور خودروها در پیاده راه امام(ره) آسیب چندانی به سنگ‌فرش‌ها وارد نکرده و قابل جبران است، در ادامه در خصوص اجرای شبکه فاضلاب در سمنان نیز خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باید از جنوب شهر آغاز می‌شد، چراکه این مناطق با مشکلات بسیار بیشتری نسبت به دیگر مناطق سمنان مواجه هستند.

خراسانیان با اشاره به انجام بخشی از انشعابات شبکه فاضلاب در جنوب سمنان گفت: این مشکل ظرف 3 سال آینده با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر 250 میلیارد تومان حل می‌شود.

وی، شورای اسلامی شهر را وکیل و امین مردم شهر دانست و افزود: جزئیات کلیه تصمیم گیری هایی که برای اموال مردم گرفته می شود، باید به اطلاع آنان برسد. همچنین شهرداری ها طبق قانون موظف به راه اندازی سامانه شفافیت برای ارائه جزئیات قراردادها و منبع آن و هزینه های انجام شده هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با عنوان این مطلب که به جز حوزه سیاسی، شورای شهر متولی تمامی امور فرهنگی، اجتماعی و شهری است و کلیه مطالبه های مردمی با همکاری دستگاه های مربوطه از سوی شورای شهر پیگیری می شود، ابراز کرد: شورا موظف به ارائه گزارش عملکرد خود به مردم است و کلیه مصوبات و تصمیم گیری انجام شده به اطلاع مردم می رسد، همچنین جلسه های شورا به صورت برنامه زنده اینستاگرامی پخش می شود.

خراسانیان با اشاره به اینکه پخش زنده اینستاگرامی جهت بهره مندی عموم افراد از جلسات و بیان نقطه نظرات خود و اصلاح اشکالات مطرح شده است، ادامه داد: طبق ماده ۱۵ و ۸۴ قانون تشکیلات شوراها و ذیل بند یک آیین نامه داخلی شوراها، جلسات باید به صورت علنی باشد.

وی با عنوان این مطلب که انتشار صورت های مالی درآمد و هزینه شهرداری ها باید هر ۶ ماه یکبار اتفاق افتاده و هزینه شوراها نیز در همین مدت اطلاع رسانی شود، اظهار کرد: رفع کسری بودجه در شهرداری در حال انجام بوده و بودجه سال با نظر شورا به گونه ای برنامه ریزی می شود که با کمبود بودجه همراه نباشد. اکنون نیز برای مدیریت بودجه، شورا بسیاری از هزینه های جاری را کاهش داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان، وضعیت درآمدها را مطلوب نداست و بیان کرد: کاهش هزینه ها در اولویت قرار می گیرد؛ همچنین از شهرداری خواسته شده تا اولویت بندی را در ارائه بودجه را مورد توجه قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار