نماینده تهران: با وجود پراید 170 میلیون تومانی خبری از وزیر صمت نیست

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس گفت وزیر ارتباطات در حالی خودشان در مجلس حاضر شده‌اند، که با وجود پراید 170 میلیون تومانی خبری از وزیر صمت نیست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده تهران: با وجود پراید 170 میلیون تومانی خبری از وزیر صمت نیست

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه، 16 آذر مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص عملکرد وزارت ارتباطات درباره تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان ضمن تشکر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جهت پیشنهاد برگزاری این جلسه جهت هم‌اندیشی گفت: وزیر ارتباطات در حالی خودشان در مجلس حاضر شده‌اند، که با وجود پراید 170 میلیون تومانی خبری از وزیر صمت نیست.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: در سال‌های گذشته در توسعه زیرساخت مخابرات ثابت بسیار کم کاری شده است و نرخ سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار کاهش یافته و با توجه به اینکه سرمایه گذاری در مخابرات ثابت عمدتاً به صورت ارزی انجام می شود، اما به دلیل نوسانات ارزی هم شرکت ارتباطات زیرساخت دولتی کم کاری کرد و همه شرکت مخابرات ایران به دلایلی که از آنها اطلاع داریم و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به شدت نظر زیرساخت مخابرات ثابت در کشور با مشکل مواجهیم.

وی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان که دو هفته پیش از آنجا بازدید داشتیم، از 430 روستا، بخش زیادی فاقد زیرساخت‌های لازم هستند و تنها 28 درصد آن‌ها از پوشش اینترنت برخوردار هستند. راه‌حل آن این است که پروژه FTTX یا پروژه فیبر نوری که به یک و نیم میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و مجلس برای مصوب کردن این مبلغ آمادگی دارد، پیگیری و اجرا شود. از این رو لازم است وزیر ارتباطات در جلسه‌ای با کمیسیون صنایع در این خصوص بحث و گفت‌وگو کند که البته مجلس در رابطه با تامین مالی و مدل سرمایه‌گذاری پیشنهاداتی نیز دارد.

دهنوی اضافه کرد: ایران به دلیل موقعیت بسیار خوب ژئوپولتیکی ظرفیت بسیار خوبی در ترانزیت کالا و ترانزیت داده دارد. در سال 1390 قراردادی منعقد شد که براساس آن 12.8 ترابیت بر ثانیه داده بین شمال و جنوب و شرق و غرب کشور منتقل شود، انجام این کار به ما مزیت بسیار خوبی برای تحریم‌ناپذیری داده و موجب توسعه روابط با کشورهای همسایه می‌شود و از طرفی مزیت ارزآوری برای کشور دارد اما متاسفانه در این خصوص کم‌کاری صورت گرفته است، لذا از وزیر ارتباطات درخواست می‌کنم بحث ترانزیت داده را در اولویت قرار دهد چرا که در شرایط تحریمی برای کشور مزیت‌های بسیار خوبی دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت قبل در قرارداد نانوشته پسابرجامی در پشت پرده کاری کرد که صنعت فضایی کشور در اوج بی سر و صدا به تعطیلی کشیده شد، البته ما در رابطه با این موضوع هشدار دادیم، اما هیچ اتفاقی رخ نداد، لذا ابتدا از دولت آقای رئیسی برای تشکیل شورای عالی فضایی بعد از سال‌ها تشکر کرده و از وزیر ارتباطات می‌خواهم جمهوری اسلامی را به ریل مطلوب پیشرفت در حوزه فضایی در دهه 80 بازگرداند تا شاهد رشد و شکوفایی و بالندگی صنعت فضایی کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار