مدیر کل قرآن، عترت و نماز خبر داد

برگزاری اختتامیه جشنواره مفلحون همزمان با ایام هفته قرآن در مدارس

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اختتامیه جشنواره مفلحون ۲۱ آذرماه همزمان با ایام هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه جشنواره مفلحون همزمان با ایام هفته قرآن در مدارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در خصوص برگزاری اختتامیه جشنواره مفلحون، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه بزرگ در فرع از فروع دین مبین اسلام است که در آیات متعددی از قرآن کریم و روایات کثیری از معصومین (علیهم السلام) به رعایت این دو فریضه الهی سفارش شده است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم اشارات مستقیمی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در راهکار ۴-۱ شده است و از آنجایی که دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش در اداره کل قرآن عترت و نماز مستقر است و ما در این زمینه توفیق انجام وظیفه داریم بنابراین فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی را به منظور احیای این دو فریضه الهی در دست اقدام داریم و سال‌های متمادی است که برخی از فعالیت‌ها در این حوزه پیگیری می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که به صورت شاخص طی سال‌های گذشته پیگیری شده است برگزاری جشنواره مفلحون است که با هدف شناسایی و تقدیر از مدارس، مدیران و فرهنگیان برتر در این حوزه انجام شده است.

وی تصریح کرد: با برگزاری جشنواره مبلمان قصدی مدارسی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر پیشتاز بودند و به نوعی الگویی برای سایر مدارس محسوب می شوند را شناسایی و معرفی کنیم و از مدیران موفق این مدارس تجلیل نماییم.

باقری یادآور شد: سال گذشته دبیرخانه این جشنواره به استان بوشهر برگزار شد و با تنظیم شیوه نامه این جشنواره به شناسایی مدارس سر آمد در این حوزه مبادرت کردند که در ابتدا از هر منطقه ۳ آموزشگاه به استان‌ها معرفی شدند که در استان ها پس از داوری و بررسی مستندات این مدارس در نهایت هر استان ۳ مدرسه برتر و موفق خود را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر معرفی کردند.

وی ادامه داد: همکاران ما در استان بوشهر با تشکیل تیمی از صاحبنظران مرشف بر فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش از سراسر کشور به داوری و بررسی آثار و مستندات ارسالی از سوی استان ها پرداختند که در نهایت تعدادی از مدارس و ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها برتر در زمینه اجرای فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شدند و در نهایت اختتامیه جشنواره مفلحون روز یکشنبه ۲۱ آذرماه همزمان با ایام هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار