اشتر دوستی: کار مؤمنانه و نیک با تقویت روحیه ایمان و مسئولیت‌پذیری، جاودانه خواهد ماند

تهران (پانا) - یک خیر نیک اندیش، مستضعفان و نیازمندان را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد همه در قبال رفع نیازهای اقشار نیازمند جامعه مسئول هستند و باید بیش از پیش برای توسعه روحیه نوع‌دوستی و دستگیری از محرومان تلاش کنند. آنها که با غلبه بر نفس خود همراه با فکر و قلب بزرگ در مسیر خیرخواهانه گام برمی‌دارند، نه تنها از برکات الهی بهره‌مند شده، بلکه با تقویت روحیه ایمان و مسئولیت پذیری در سایه کار نیک و ماندگار، همیشه جاودانه خواهند ماند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اشتر دوستی: کار مؤمنانه و نیک با تقویت روحیه ایمان و مسئولیت‌پذیری، جاودانه خواهد ماند

اشتر دوستی؛ خیر نیک نام کشور است که توانسته نیازمندی های بسیاری از مددجویان کشور را با عزم و اراده و روحیه خیرخواهانه خود حل کند و به جایی برسد که به عنوان خیر نمونه، در میان افراد زیادی شناخته شود.

این خیر نیک اندیش کشور در گفت و گو با پانا گفت: «انسانی که توفیق پیــدا می‌کند در حق مردم خیرخواهــی و از مشکلشان گره گشایی کند، در حقیقت از جانب خدا برگزیده شـده است تـا واسـطه ای بــرای رسیدن الطــاف الهــی بــه دیگر بندگانش باشد، فعالیت‌های خیرخواهانه خودم را از ۲۰ سال پیش شروع کردم و تلاش کردم قدمی هرچند کوچک برای خواهر و برادر مسلمانم بردارم.»

وی ادامه داد: «من معتقدم بخش بزرگی از نیکوکاری وراثتی است و پدرم اسوه بی بدلیل انسانیت و یکی از معتمدین شورای اسلامی روستا است. من زیر بیرق امام حسین(ع) قد کشیدم. پدرم خود خیر، معتمد و عضو هیأت امنای مسجد روستای ایجرود است و در نوسازی مساجد زنجان و روستاهای اطراف، بسیار فعال است و همواره در مسیر خیرات و احسان بوده است. من از کودکی در دامان کارهای خیرخواهانه قد کشیدم. این روحیه در من نهادینه شده است و همین مسئله موجب شد تا برای رفع مشکلات افراد مددجو همیشه کوشا باشم و نسبت به نیازهای آنان بی تفاوت نباشم.»

وی درباره کارهای خیرخواهانه خود توضیح داد: «با توجه به شرایط سخت اقتصادی، کودکان زیادی وجود دارند که مجبورند با فدا کردن آینده خویش، هزینه خورد و خوراک خانه را فراهم کنند و به این منظور از تحصیل جا بمانند. من با همکاری تعدادی از دوستان، این کودکان را شناسایی می کنم و به آنها از لحاظ معیشتی کمک می کنیم. ضمنا تک تک آن ها را به مؤسسه های خیریه معرفی می کنم تا به آنها کمک شود. اگر تعدادی از آنها شرایط تحصیل کردن را نداشته باشند، با هزینه شخصی آنها را به مدرسه می‌فرستم.»

وی درباره دیگر فعالیت های خیرخواهانه خود گفت: «از آنجا که بزرگسال یا کم سن بودن فرد نیازمند فرقی ندارد و بسیاری از شیرخوارگاه ها هم نیازمند کمک و مساعدت هستند، بنده از سال ۹۸ به اطفال شیرخوارگاه آمنه، کمک های مالی می کنم و ماهانه حدود هزار نان به آنها اهدا می کنم. به اعتقاد شخصی بنده، نیکوکاری فقط احسان و انفاق مالی نیست. عیادت از بیمار، مشاوره دادن به یک انسان دیگر، تغییر احساس و روحیه آدم های مأیوس و منزوی، شاد کردن دل غم دیدگان، مصادیق متعدد احسان و انفاق است که در حد توانم از انجام آنها شانه خالی نمی کنم.»

دوستی افزود: «ازدواج، سنت پیامبر است و با توجه به تحریم های کشورهای استعمارگر و گرانی اقلام اولیه و ضروری زندگی، تعداد کمی از دختران و پسران کشور، اقدام به ازدواج می کنند. به این منظور، بنده ۴۴ قلم از وسایل ضروری زندگی را با قیمت ۱۸ میلیون تومان در اختیار زوجین در شرف ازدواج قرار می دهم تا به سنت الهی بی توجهی نشوند و بستر گناه برای جوانان فراهم نشود.»

وی با اشاره به اهمیت کارهای خداپسندانه خاطرنشان کرد: «رفع مشکلی از نیازمندان، بسیار اهمیت دارد و توفیق و سعادت بی نظیری را به دنبال دارد. احسان و نیکی کردن از کارهای مورد پسند خداوند است و چه بسا در حد امکان باید در این راه قدم برداشت.»

دوستی درباره طرح اشتغال زایی برای مددجویان گفت: «حدود 2 سال است که بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل و تعداد زیادی از افراد بیکار شده اند. با همکاری تعدادی از دوستان این افراد را شناسایی کرده و با توجه به مهارت، علاقه و شرایط جسمانی برای مردان بیکار سرپرست خانوار، کاریابی می کنیم و در میان دوستان، آشنایان و همکاران جویای کارمند یا کارگر، آنها را معرفی می کنیم تا از مهارتشان در جهت پیشبرد منافع انقلاب استفاده شود و هیچ پدری به دلیل بیکاری، شرمنده خانواده خویش نباشد.»

وی درباره توجه به ملاقات جانبازان انقلاب خاطرنشان کرد: «از آنجا که در دوران هشت سال دفاع مقدس بنده به عنوان یکی از سربازان کوچک انقلاب در جبهه حق علیه باطل خدمتی ناچیز انجام داده ام، حال جانبازان و ایثارگران دوران جنگ را خوب متوجه می شوم و به این موضوع اشراف کامل دارم که یک جانباز علاوه بر کمک‌ مالی، نیازمند کمک‌ های عاطفی نیز است که باید به این مسئله نیز توجه شود. بنده ماهانه با جانبازان و ایثارگران زیادی ملاقات می کنم و جویای احوالات آنها می شوم و علاوه بر تسکین روحیه آنها، به برخی از آنها نیز کمک های معیشتی می کنم.»

وی در انتها درباره برکت انجام کارهای مؤمنانه بیان کرد: «آنهایی که با غلبه بر نفس خود همراه با فکر و قلب بزرگ در مسیر خیرخواهانه گام برمی دارند نه تنها از برکات الهی بهره‌مند شده، بلکه با تقویت روحیه ایمان و مسئولیت پذیری در سایه کار نیک و ماندگار، همیشه جاودانه خواهند ماند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار