معاون وزیر تعاون:

صدور مجوز مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی۳ روزه شد

تهران (پانا) - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی «طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی» را در راستای ساده سازی ورود شرکای مهارتی به فرایند آموزش‌های عملی و کاربردی برای اجرا به همه اداره‌های کل آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی۳ روزه شد

به گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» در این باره اظهار داشت: اهمیت و ضرورت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و ایجاد شفافیت در فرآیندها مورد تاکید وزیر تعاون و هم‌راستا با سیاست‌های دولت است، با توجه به تجربه موفق در صدور سه روزه موافقت اصولی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و در اقدام به مفاد شورای عالی اداری با موضوع «ساده سازی مراحل شروع کسب و کار» و عمل به رویکرد نظارت‌های پسینی به جای کنترل‌های پیشینی؛ «طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی»، برای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: در همین راستا، اداره‌های کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها موظفند به محض تکمیل اطلاعات «درخواست ایجاد مراکزکارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی» و دریافت تعهدنامه متقاضی حداکثر ‌در طی مدت سه روز کاری مجوز یک ساله ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی را همراه با دسترسی به پورتال آموزشی به انضمام چارچوب، اجرای (استاندارد تمامی مولفه‌های آموزشی مورد نیاز شامل: فضا، تجهیزات، برنامه آموزشی، مربی و ...) به متقاضی صادر و ابلاغ کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: به همین منظور استان‌ها نیز موظفند نسبت به بررسی روزانه تقاضاها اقدام کرده و به درخواست‌های واصله رسیدگی و تعیین تکلیف کنند.

حسینی‌نیا، بیان کرد: در طول سه ماه از اعطای مجوز یکساله، متقاضی موظف است نسبت به تامین حداقل الزام‌های محیط یادگیری اقدام کند و کمیته نظارت آموزش در صنایع استان، با انجام نظارت‌های پسینی مورد نیاز پس از پایان مدت سه ماهه، نسبت به تطابق مراحل شروع فعالیت مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی اقدام و گزارش نظارت را به کمیته آموزش در صنایع استان ارسال کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کمیته آموزش در صنایع استان در صورت اجرا نکردن یا رعایت دستورالعمل‌ها توسط متقاضی پس از پایان سه ماه مهلت، نسبت به لغو مجوز و یا تمدید بازه سه ماهه فرصت مجدد تامین حداقل الزامات محیط یادگیری اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: متقاضی نیز در هر مرحله می تواند اعتراض خود را نسبت به عملکرد اداره کل و کمیته آموزش در صنایع استان، به دبیرخانه ملی کمیته آموزش در صنایع که در دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت مردمی مستقر است، اعلام کنند. این دبیرخانه به طور مستمر درخواست و مجوزهای ابطالی و عدم موافقت‌های صورت گرفته را بررسی مجدد و پیگیری خواهد کرد.

حسینی نیا بیان داشت: بر اساس طرح مذکور کمیته نظارت آموزش در صنایع استان، با انجام نظارت‌های مورد نیاز، نسبت به تطابق مراحل شروع فعالیت مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی و رعایت چارچوب الزام‌ها اقدام و گزارش نظارت را به کمیته آموزش در صنایع استان برای صدور مجوز پنج ساله با شرط متوسط ۳۰ ساعت عملکرد آموزشی به ازای هر یک از شاغلان ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ضمن پیاده‌سازی و رعایت مفاد ابلاغی، هر نوع اعمال نظارت پیشینی و موکول‌کردن شروع فعالیت مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی جدید مورد تقاضای بنگاه‌های اقتصادی به انجام نظارت‌ها و بررسی اولیه، متوقف و به نظارت‌های پسینی منتقل شود و ترتیبی اتخاذ شود تا فرآیند تعریف شده صدور مجوز یک ساله مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی طی حداکثر سه روز کاری از تاریخ ابلاغ به بعد تا فراهم شدن سامانه هوشمند صدور مجوز در پورتال سازمان، به طور دستی ناظر و جاری شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس طرح مذکور تمام وظایف «کمیته آموزش در صنایع استان» در صدور و تمدید مجوزها و نظارت ها، محفوظ و به نظارت‌های پسینی منتقل می‌شود و مسوولیت حسن اجرای صدور مجوز مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی در حداکثر سه روزکاری بر عهده مدیرکل استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار