سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کلید ایمنی در برابر هر سویه جدید کرونا است

شیراز (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، جدیت در رعایت شیوه نامه های بهداشتی را کلید ایمنی در برابر هر سویه جدید کروناویروس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کلید ایمنی در برابر هر سویه جدید کرونا است

سید وحید حسینی با اشاره به سویه جدید کروناویروس در آفریقای جنوبی و ورود احتمالی آن به کشور که با نگرانی‌هایی همراه بوده است، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در جهان، سویه‌های بسیاری از این نوع ویروس منتشر شد، اما یافته‌ها نشان می‌دهد راهکار محافظتی مهم در برابر تمامی این سویه‌ها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی است.

دریافت به موقع واکسن کرونا در گروه افراد بالای ۱۲ سال استان، دیگر تاکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بود که در این زمینه افزود: توجه به دو رفتار مهم سلامتی، یعنی واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا دارد.

وی اظهار کرد: لازمه موفقیت در برنامه‌های مدیریت و کنترل کروناویروس، مشارکت فعالانه، همراهی و هم‌افزایی بیشتر مردم در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر این بیماری است که می‌تواند شدت چرخش و انتقال این بیماری را در بین افراد جامعه کاهش دهد.

حسینی با اشاره به فعالیت مطلوب مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان و نقش این مراکز در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: ضرورت دارد مردم در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار