در گفت‌وگو با پانا؛

«قاصد» تلاش دختری برای رساندن خبر شهادت سردار سلیمانی به پدرش است

تهران (پانا) - بازیگر نقش نرگس در نمایش «قاصد» که در حاشیه حرکت «کاروان هنری روایت حبیب» در گلزار شهدای کرمان اجرا شد، از خط سیر داستانی این نمایش گفت.

کد مطلب: ۱۲۳۶۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
«قاصد» تلاش دختری  برای رساندن خبر شهادت سردار سلیمانی به پدرش است

آرزو جعفری بازیگر نقش نرگس در نمایش «قاصد» که روز گذشته 12 آذر ماه در حاشیه حرکت «کاروان هنری روایت حبیب» در گلزار شهدای کرمان اجرا شد، درباره این نقش به خبرنگار پانا گفت: نرگس فرزند جانبازی است که در زمان جنگ نامه‌بر بوده است. پدر نرگس تعدادی نامه دارد که هنوز که هنوزه فکر می‌کند که آنها را باید به دست صاحبانشان برساند و به خاطر وضعیتش هنوز خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را نشنیده است. نرگس تلاش می‌کند که هر روز نقش فرستندگان یکی از نامه‌هایی را که در دست پدرش باقی مانده است بازی کند تا از این طریق بتواند خبر شهادت سردار دل‌ها را به پدرش برساند.

وی افزود: من فکر می‌کنم شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی شهامت و صداقت داشته است و همیشه دلی کار کرده است.

این بازیگر بیان کرد: خوب است اشخاصی که در عرصه تئاتر خیابانی فعالیت می‌کنند، در حیطه شغلی و کاری خودشان تولیداتی با موضوع دفاع مقدس، جنگ و حاج قاسم سلیمانی داشته باشند. کار حاج قاسم سلیمانی به قدری بزرگ است که کسی نمی‌تواند با کاری کوچک به اندازه او اثرگذار باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک هنرمند چگونه می‌توانید مسیر حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهید، گفت: من در حیطه تئاتر دوست دارم با همکاری در تولیداتی با موضوع دفاع مقدس به بچه‌ها بگویم ما چه شخصیت‌هایی را در کشورمان داشتیم و آن شخصیت‌ها چه کارهایی را انجام می‌دادند تا نسل به نسل با شخصیت و کارهای افرادی چون حاج قاسم سلیمانی آشنا شویم و یاد و خاطره آنها فراموش نشود. به اعتقاد من، اینگونه است که کودکان ما با ویژگی‌های شخصیتی افرادی چون حاج قاسم سلیمانی آشنا می‌شوند و تلاش می‌کنند آن ویژگی‌ها را در وجود خودشان داشته باشند.

جعفری همچنین ابراز امیدواری کرد که نمایش «قاصد» در جشنواره «سردار آسمانی» نیز پذیرفته شود تا بتوانند مجددا به شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای دین داشته باشند.

وی در پایان درباره استقبال مردم از اجرای این نمایش توضیح داد: مردم با این اثر ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند اما متأسفانه ما به دلایلی نتوانستیم نمایش مذکور را به تعدادی که می‌خواستیم اجرا کنیم اما مطمئنم هستیم همین تعداد اجراها هم موثر خواهد بود.

نمایش« قاصد» به کارگردانی روح‌الله آریس و نویسندگی حسام‌الدین ایرانمنش در حاشیه حرکت «کاروان هنری روایت حبیب» در گلزار شهدای کرمان اجرا شد و در استان‌های دیگر نیز این نمایش اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار