۷ وزیر به مجلس می‌روند

تهران (پانا) - وزرای نیرو، امور خارجه، نفت، ورزش و امور جوانان، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری هفته پیش رو در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
۷ وزیر به مجلس می‌روند

طبق اعلام مجلس، نمایندگان مجلس شوریا اسلامی این هفتهدر کمیسیونهای تخصصی هفته پرکاری پیش رو دارند. این هفته هفت وزیر میهمان نمایندگان هستند و قرار است اعضای کابینه با حضور در کمیسیونها به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس روز دوشنبه بررسی مجدد طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان، رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۵۷ قانون آیین‌نامه داخلی و تعیین ترکیب کمیسیون قضایی و حقوقی و ارائه گزارش رییس کمیته بررسی مباحث اداری و ساختار مجلس را در دستور کار دارد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه هم جلسه کمیته بررسی مباحث اداری و ساختار مجلس با موضوع کارسنجی و نیاز سنجی نیروی انسانی واحدهای اداری و روز چهارشنبه رسیدگی به طرح اصلاح مواد ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۳۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای را در دستور کار دارند.

کمیسیون اصل ۹۰ میزبان رئیس سازمان بازرسی

کمیسیون اصل نود عصر سه شنبه هفته آینده با رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری و با رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص بررسی نحوه ارتقای تعامل کمیسیون اصل نود با آن سازمان نشست خواهد داشت.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی عصر یکشنبه ادامه بررسی طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ادامه بررسی طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را در دستور کار دارد.

گزارش ۱۰۰ روزه وزیر بهداشت در کمیسیون آموزش

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه بررسی طرح اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد.

انتخاب هشت نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح تاسیس صندوق های ذخیره دانشگاهیان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح نظام قانون گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات، ارائه گزارش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اقدامات انجام شده آن وزارت در ۱۰۰ روز ابتدایی دولت سیزدهم و ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط رییس سازمان بسیج اساتید به مناسبت هفته بسیج، از دیگر برنامههای اعضای این کمیسیون در هفته پیش روست.

کمیسیون اجتماعی؛ پیگیر زنان سرپرست خانوار

بررسی تغییر عنوان مصوبه کمیسیون در طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارکنان قوه قضاییه، بررسی تغییرات به وجود آمده در مصوبه کمیسیون پیرامون طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی، ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، جلسه کمیته موارد خاص به منظور ادامه بررسی طرح توانمندسازی و پایداری سازمان تامین اجتماعی و نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل صندوق عشایر، رییس سازمان امور اجتماعی، معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور و دیوان محاسبات کشور در خصوص میزان تخصیص اعتبار و نحوه اجرای بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور و متناسب سازی حقوق بازنشستگان برنامه اعلام شده کمیسیون اجتماعی در هفته پیش روست.

نشست با معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ارائه گزارش پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه زنان سرپرست خانوار و درباره کودکان کار و مجموعه علل و عوامل موثر با دعوت از نماینده وزارت دادگستری، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، نیروی انتظامی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بهزیستی، سازمان امور اجتماعی، شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کمیسیون اقتصادی؛ انتخاب اعضای تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی

اعضای کمیسیون اقتصادی هفته آینده در نشست‌هایی مشکلات صنعت تولید و صادرات فرش، طرح مالیات بر عایدی سرمایه اصلی را بررسی می‌کنند. نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور بررسی برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور و نیز ارائه گزارش کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی از برنامه های کمیسیون اقتصادی در این هفته است.

این کمیسیون همچنین انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانکهای واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به منظور بررسی بررسی آخرین وضعیت اجرای قوانین اقتصادی مرتبط با آن وزارتخانه را در دستور کار دارد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی میزبان وزیر خارجه

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات این هفته آخرین تحولات افغانستان را با حضور مسئولان ذی ربط بررسی خواهد کرد. این هفته همچنین نشست مشترک اعضای کمیسیون با وزیر امور خارجه و معاونان وی انجام می‌شود. کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم بررسی طرح تشکیل پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت و بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی در امنیت ملی و سیاست خارجی را دستور کار دارد.

اعضای کمیسیون شوراها هم این هفته بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس را در دستور کار دارند. ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، سفر استانی اعضای کمیسیون هم در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار دارد.

بررسی قرارداد کرسنت در کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی روز یکشنبه گزارش عملکرد معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درخصوص آخرین دستاوردها، فعالیت‌ها و اقدامات و نیز برنامه‌های آتی این شرکت، بررسی و اماکن سنجی صدور خدمات فنی و مهندسی جهت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های خارجی با حضور امور بین‌الملل و نیز مهندسی و پژوهش وزارت نفت، بازرگانی خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور انرژی وزارت خارجه را در دستور کار دارد.

اعضای این کمیسیون همچنین نشست مشترکی با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران برای بررسی وضعیت گازهای مشعل و ساماندهی آنها، جمع آوری، فروش و ظرفیت سازی گازهای LPG خواهد داشت.

جواد اوجی وزیر نفت هم روز سه شنبه در این کمیسیون حضور خواهد یافت تا به سوالات نمایندگان درخصوص استنکاف ریاست جمهوری سابق و وزارت نفت سابق از توسعه میادین مشترک نفت و گاز و همچنین درخواست تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص استنکاف و عدم اجرای قانون و عدم رعایت شئونات توسط ریاست جمهوری سابق و وزارت نفت سابق پیرامون قرارداد فروش گاز به شرکت کرسنت پاسخ دهد.

بررسی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات هم در نشست هفتگی خود رسیدگی به گزارش دیوان محاسبات کشور درخصوص بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بحث و بررسی گزارش دیوان محاسبات در خصوص ثبت اطلاعات فردی و استخدامی کارکنان توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه و استماع گزارش و بحث و تبادل نظر درخصوص چارچوب و رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونین ایشان را در دستور کار دارد.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم این هفته میزبان وزیر نفت جهت پاسخگویی به سوال یک نماینده است. بررسی گزارش ریاست سازمان پزشکی قانونی، ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره)، بررسی مشکلات بیماران اس. ام. ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان بیماران، گزارش ریاست سازمان انتقال خون وگزارش ریاست سازمان اورژانس کشور در خصوص برنامه‌های آن سازمان ر ا خواهد شنید.

وزیر صمت در کمیسیون صنایع

گزارش رییس کمیته تامین مالی صنعت و معدن و تولید کمیسیون در خصوص تکالیف بودجه در حوزه صنعت، معدن و ارتباطات و بودجه سال آتی و گزارش معاون صنعت و معدن سازمان بسیج مستضعفان در نشست کمیسیون صنایع و معادن ارائه می شود.

دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، ادامه بررسی طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد ارجاعی از صحن علنی مجلس با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران، بازدید اعضای کمیسیون از مراکز صنعتی و معدنی استان خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های در دستور کار این کمیسیون است.

کمیسیون عمران این هفته ادامه رسیدگی به طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی، ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون حمایت از به‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام (ره) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) را در دستور کار دارد.

بررسی کلیات طرح تعیین تکلیف عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی دولت یا دراختیار سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۵ هزار نفر، جلسه هیات رئیسه کمیسیون، دعوت از وزیر نیرو در خصوص پاسخ به سوالات، دعوت از وزیر نیرو جهت ارائه گزارش در خصوص آب‌رسانی به روستاهای کشور از دیگر برنامه های اعلام شده کمیسیون عمران در هفته پیش روست.

اعضای کمیسیون فرهنگی هم این هفته شاهد استماع گزارش عملکرد رییس سازمان تبلیغات اسلامی و دعوت از وزیر ورزش و جوانان جهت پاسخ گویی به سوالات تعدادی از نمایندگان خواهند بود.

طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران روی میز کمیسیون حقوقی مجلس

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور را در دستور کار دارد.

نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه جهت بررسی اولویت‌های تقنینی قوه قضاییه، نشست با محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه جهت بررسی طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان قوه قضاییه از دیگر برنامه های اعلام شده این کمیسیون درهفته‌آتی است.

ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی هم این هفته میزبان وزیر نفت جهت شرکت در جلسه هم اندیشی تهاتر محصولات نفتی با محصولات کشاورزی هستند. این هفته همچنین از سفیر برزیل جهت شرکت در جلسه کمیسیون بمنظور تبادل نظر در خصوص تهاتر محصولات بین دو کشور دعوت شده است.

بررسی موضوع ترک فعل مسئولین دستگاه‌های اجرایی در قصور و کوتاهی در انجام وظایف قانونی اجرای قانون هوای پاک در اجرای ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس هم در دستور کار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی هم قرار است برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، بررسی موضوع نحوه خرید و فروش و عرضه دام با حضور وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و نشست کمیته منابع طبیعی و امور اراضی در این کمیسیون حضور یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار