نماینده مردم گلوگاه، بهشهر‌ و نکا در مجلس:

اداره کشور بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست

گلوگاه (پانا) - نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی در جشن گلریزان مجمع خیرین محرومیت زدایی شهرستان گلوگاه گفت همه باید قبول کنند اداره کشور بدون حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین نگاه در مسائل اقتصادی باید منطبق بر اقتصاد مردم پایه باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اداره کشور بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست

غلامرضا شریعتی اندراتی گفت: جمهوری اسلامی از ما جدا نیست؛ این که بگوییم مردم ما چیز دیگری هستند و دولت جمهوری اسلامی چیز دیگر، سخن درستی نیست؛ دولت و مردم یک اصل واحد هستند. درمان مشکلات این کشور نیز از طریق اعتماد کردن به مردم است.

شریعتی اندراتی گفت: در سال های گذشته و به خصوص دو سال اخیر بودجه کشور با کسری بسته شد. این نشان دهنده منابع پایین درآمدی دولت است. دولت چیزی ندارد که دست به جیب آن کنیم؛ بنابراین تلاش دولت و مجلس فعلی آن است که به اندازه درآمدهای خود خرج کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در کشور، بالا بودن حجم نقدینگی ها است. اگر این نقدینگی های فراوان به کانال اصلی خود در اقتصاد بازگردد بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی گفت: گر چه نقدینگی بالا در کشور مشکلات عدیده ای را به وجود آورده اما تلنگری نیز برای مسئولان کشور است. اقتصاد ایران از نظر نقدینگی فربه است، باید از این فربگی کاست.

غلامرضا شریعتی عنوان کرد: در جلسه دیروز صبح نمایندگان مجلس با نمایندگان دولت، تصمیمات مهمی برای انضباط بخشی و شفافیت مالی در کشور اتخاذ شد.

شریعتی گفت: وقتی پس از وقوع زلزله یا سیلی در کشور با مشارکت مردم و با صدها میلیارد تومان در مدت 5،6 ماه می توانیم بخش مهمی از خسارات را جبران کنیم نمی توانیم با چنین روحیه ای مشکلات شهرستان خود را حل کنیم؟

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه‌ ای که دولت برای شهرستان می پردازد اگر تخصیص بخورد پایین تر از ۲۵ میلیارد تومان است؛ ما در بهترین وضعیت زندگی کنیم در بخش آب و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به صد میلیارد تومان نیاز داریم؛ اقتصاد شهرستان گلوگاه تحمل مشارکت بیش از صد میلیارد تومان را دارد به شرط آن که همه ما این کشور و نظام را از خودمان بدانیم.

وی با بیان اهمیت جهاد در دین اسلام بیان کرد: مجمع خیرین محرومیت زدایی به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف بهره گیری از ظرفیت های گروه های جهادی و مشارکت خیرین در فعالیت هایی همانند ساخت مسکن محرومین، تهیه جهیزیه و امور درمانی خانواده های بی بضاعت و ده ها خدمت دیگر ایجاد شد.

وی عنوان کرد: برای اداره جامعه سه رویکرد وجود دارد. یک رویکرد مبتنی بر دولت محوری و رویکرد دوم مشارکت مردم با دولت و رویکرد سوم، رویکردی کاملا مردمی است. رویکرد اخیر مورد پذیرش رهبر انقلاب است که بارها بر نقش مردم و گروه های جهادی تأکید کرده است.

در این جشن، امیر موجرلو خواننده گلوگاهی به اجرای قطعه ای حماسی درباره ایران پرداخت، همچنین جمعی از فعالان حوزه های جهادی شهرستان گلوگاه تقدیر شدند؛ در پایان نیز حاضران در گلریزان، هدایای نقدی خود را برای توسعه فعالیت های مجمع خیرین محرومیت زدایی اهدا کردند.

خبرنگار پانا: بیتا موجرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار