مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

همت ما روشن کردن چراغی پر فروغ در دل دانش‌آموزان است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که همت آموزش و پرورش روشن کردن چراغی پرفروغ در دل دانش‌آموزان است، بر اهمیت انجام ماموریت‌های ذاتی دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
همت ما روشن کردن چراغی پر فروغ در دل دانش‌آموزان است

جعفر پاشایی، در آیین اعزام کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی معاونت تربیت بدنی و سلامت به مدارس محروم آذربایجان شرقی و افتتاح سالن کشتی( فاز ۲ دهکده ورزش دانش آموزی) گفت: در بحث اعزام کاروان های ورزشی این چندمین بار است که اقدامی شایسته از سوی معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از استان های پرفروغ در حوزه ورزش و تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش، استان آذربایجان شرقی است. سابقه تیم های اعزامی به مسابقات بین المللی و آسیایی و منطقه ای و... نشان دهنده این است که این استان در حوزه تربیت بدنی دانش آموزان یکی از استان های پیشتاز است.

وی ادامه داد: در حوزه المپیادهای ورزشی دانش آموزی بیش از ۳ هزار تیم ورزشی از بابت اجرای این المپیاد در آذربایجان شرقی شکل گرفته که یکی از اقدامات شایسته در این دوره بود. در این دوران در کنار آموزش مخصوصا در ۱۹ ماه گذشته بحث تهیه محتوا و اقدامات معلمان عزیز تربیت بدنی در استان آذربایجان شرقی یکی از اقدامات ارزنده بود.

وی در رابطه با بازگشایی مدارس و نیاز دانش آموزان به تحرک، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور از 1 آذر مدارس استان نیز به شکل حضوری و با الگوی تهیه شده در استان و وزارت آموزش و پرورش بازگشایی شده است، بنابراین این اقدام در سایه همت، تلاش، برنامه و پیگیری های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و ۳۹ منطقه و ناحیه این استان است. فرزندان عزیزمان در این دوران از کیفیت آموزشی و حضور در کلاس درس دور ماندند و آموزش و پرورش تمامی تلاش و همت خود را در راه بهره مندی همه دانش آموزان از پیام‌رسان شاد و برنامه های درسی گذاشت تا دانش آموزی از قطار تعلیم و تربیت جا نماند.

پاشایی ادامه داد: در 22 ماه گذشته و الان استان آذربایجان شرقی، با وجود همه محدودیت ها یکی از استان های پیشتاز در ارائه خدمات آموزشی و پرورش بوده است و امروز هم مسمم هستیم که حتی یک دقیقه هم از موضوع کتاب درسی دانش آموزان به هدر نرود. همت ما این است که چراغ پرفروغ دانش و معرفت را در دل دانش آموزان روشن کنیم که البته این اقدام با پیگیری و نظارت و هماهنگی، شدنی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: همه عزیزان در تلاش هستند تا آموزش و پرورش ماموریت های ذاتی خود را در رسیدن به افق های روشن انجام دهد. آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در حوزه آموزشی و تربیت بدنی و هم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی دارای برنامه است و گام های خود را به سمت پیشرفت برمی دارد.

همچنین در این مراسم عضو شورای شهر تبریز گفت: با توجه به وضعیت موجود جامعه و عدم تحرک جسمانی دانش آموزان مشخص است که فعالیت مجازی پاسخگو نخواهد بود.

نیازمند جامعه جذب نیروهای جوان برای مدارس پویا و فعال است

حکیمه غفوری افزود: عقل سالم در بدن سالم است و باید شرایطی را فراهم کنیم تا جبران ۲ سال گذشته را داشته باشد. علاوه بر ارسال این تجهیزات به مدارس، استفاده درست و نگهداری آنها نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تعامل با شهرداری و مدارس در حد یک طرح است. در این طرح آمده است که آموزش و پرورش مکانی را ارائه دهد و حیاط مدارس نیز غیر از ساعت مدرسه در اختیار مردم باشد.

غفوری در آخر اظهار کرد: تقاضا در جهت کمبود نیروی انسانی مهم است. نیاز جامعه جذب نیروهای جوان برای مدارس پویا و فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار