امیر عبداللهیان : ضرورت گسترش روابط ایران و زیمباوه در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود

تهران (پانا) - دیوید موسابایانا معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه که برای دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می برد بعد از ظهر امروز با حضور در وزارت امورخارجه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
امیر عبداللهیان : ضرورت گسترش روابط ایران و زیمباوه در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به جدیت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گسترش همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با زیمبابوه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با استفاده از روش های ابتکاری در حوزه های مختلف از جمله کشت فراسرزمینی، صدور ماشین آلات، فروش محصولات پتروشیمی و خدمات فنی - مهندسی را از ظرفیت های موجود در روابط دو کشور دانست.

امیر عبداللهیان همکاری های پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت ها بین مجالس دوکشور در سطوح مختلف با هدف فعال سازی دیپلماسی پارلمانی و زمینه سازی گسترش همکاری های دو کشور بطور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار همکاری کشورهای تحت تحریم ظالمانه ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، در مجامع و سازمان های بین المللی با هدف مقابله با سیاست‌های اعمال شده یکجانبه و فراقانونی در مورد تحریم ها را با اهمیت دانست.

دیوید موسابایانا معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از دیدارهای خود با مسئولین ذیربط در کشورمان، آمادگی کشورش جهت برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران را اعلام کرد.

معاون وزارت خارجه زیمبابوه همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورش در حوزه های کشاورزی، همکاری در حوزه بهداشت و درمان و تسهیل ورود داروهای ایرانی به بازار زیمبابوه و استفاده از تجربیات کشورمان در زمینه های مختلف از جمله توسعه بنگاه های کوچک و متوسط، انرژی و سوخت را با اهمیت خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار