افزایش مجموع اعتبارات نوسازی مدارس در سال جاری به ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور، با اشاره به افزایش چشمگیر تعهدات خیرین در سال‌های اخیر، گفت امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای امر مدرسه‌سازی صرف می‌شود، که از این مبلغ حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مجموع اعتبارات نوسازی مدارس در سال جاری به ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور که با رویکرد گسترش عدالت آموزشی در کرج برگزار شد، ضمن تقدیر از 23 سال مشارکت پر افتخار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: به برکت همراهی خیرین، سهم دولت در تخصیص اعتبارات پروژه‌های مشارکتی در سه سال اخیر به ۶ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه در سال 1396 اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش 1.5درصد بودجه عمرانی کشور بود اظهار داشت: 15 هزار و 800 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای امر مدرسه سازی صرف می‌شود که از این مبلغ حدود 5 هزار و 800 میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت زدایی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا سال گذشته اعتبارات سهم پرداختی دولت در مدرسه‌سازی نقدی بوده است، تصریح کرد: اعتبارات امسال به صورت اوراق نقدی سه ساله پرداخت شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به رشد دو برابری تعهدات خیرین در سال 1399 نسبت به سال پیش از آن، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 3 هزار و 300 میلیارد تومان مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی را داشتیم و در سال جاری نیز تاکنون رقم تعهدات خیرین به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به لزوم تغییر الگوی معماری مدارس اشاره کرد و افزود: این موضوع چند سال است که در سازمان نوسازی مدارس دنبال می‌شود و همایش‌هایی نیز در این رابطه برگزار شده است و طرح‌هایی نیز به مرحله اجرا در آمده است تا از معماری فاخر ایرانی اسلامی در مدارس استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در چهار سال گذشته مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شد و موضوع استانداردسازی سیستم های گرمایشی تا حد بسیار خوبی پیش رفت به طوری که در هرمنطقه‌ای که زیر‌ ساخت لازم وجود داشت بخاری‌های نفتی را از کلاس‌های درس حذف کردیم. به طور مجموع در بحث استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس حدود 3 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به مساله وجود مدارس سنگی گفت: این مدارس عمدتا در نواحی عشایری و صعب العبور قرار دارند و جمعیت دانش آموزی آنها نیز کمتر از 15 نفر است با این حال تلاش می‌کنیم شرایط مناسبی برای تحصیل آنها فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار