تعالی مدیریت مدرسه، طرحی برای ارتقای اثربخشی آموزش و یادگیری تیمی در مدارس است

تهران (پانا) - با حضور معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، جلسه آموزشی توجیهی طرح تعالی مدیریت مدرسه ویژه کارشناس مسئولان و نمایندگان مدیران مدارس متوسطه اول شهرستان‌های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار و عنوان شد تعالی مدیریت مدرسه، طرحی برای ارتقای اثربخشی آموزش و یادگیری تیمی در مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تعالی مدیریت مدرسه، طرحی برای ارتقای اثربخشی آموزش و یادگیری تیمی در مدارس است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بهروز هاشمی با بیان اهمیت بالای اجرای طرح تعالی در مدارس گفت: در راستای تحقق برنامه هفتم ابلاغی معاونت متوسطه از سوی وزارت متبوع در تلاشیم با برنامه‌ریزی این جلسات آموزش تمامی مدیران مدارس و کارشناس مناطق را به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و مشارکت مسئولان، والدین و دانش‌آموزان رقم بزنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه یک مدل آموزش نیروی انسانی است که مبتنی بر محیط کار و یادگیری تیمی و درون محیط کار است و مدرسه به عنوان یک محیط یادگیری برای این مدل معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح تعالی مدیریت مدرسه آموزش را اثربخش می‌کند، حاصل رویکرد یادگیری، افزایش اثربخشی آموزش و ارتقای کیفیت سازمان یادگیرنده و مدرسه است ما با اجرای صددرصدی و کامل این طرح در مدارس بدنبال آن هستیم که آموزش را به یادگیری انتقال داده و با افزایش اثربخشی آن متناسب با محیط مدرسه، اثربخشی را در مدارس افزایش دهیم.

هاشمی با اشاره به شرایط فعلی در خصوص بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: با تأکید ریاست جمهوری و شیوه نامه‌های وزارت متبوع، مدارس باید در ادامه بازگشایی تدریجی به دنبال تکامل آموزش حضوری باشند که دانش‌آموزان بتوانند با حضور در مدرسه از آموزش تمام ساحتی یعنی جامعه پذیری و تربیت یک شهروند ایده آل بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده دبیران و کادر اجرایی مدارس در این ایام تأکید کرد: قطعا بازگشایی حضوری مدارس از ضروریات شرایط فعلی است که با استقبال خوب دانش‌آموزان همراه شده و باید با همراهی تمام ارگان‌ها بویژه شورای مدرسه و اولیای دانش‌آموزان در این امر قدم برداریم.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان مدیران مدارس شهرستان‌های استان تهران توسطه اساتید استانی طرح تعالی به صورت کارگاهی آموزش دیدند تا بتوانند در مناطق کلیه مدیران مدارس را تحت آموزش خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار