سازمان دانش‌آموزی می‌تواند الگوهای تربیتی دانش‌آموزان را بومی‌سازی کند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت الگوهای تربیتی دانش‌آموزان باید بومی‌سازی شوند و سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای زمینه‌سازی این موضوع است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی می‌تواند الگوهای تربیتی دانش‌آموزان را بومی‌سازی کند

مهین منافی در دوره آموزشی تدوین، بازمهندسی اصول و فرایندهای اجرایی پیشتازان سازمان دانش آموزی افزود: سازمان دانش آموزی ظرفیتی عظیم برای آموزش نسل جدید در صیانت از آرمانهای انقلاب است، جامعه امروزی الگوهای مختلفی را خواسته یا ناخواسته به دانش آموزان معرفی می کند، بومی سازی این الگوها می تواند یک گام رو به جلو در فعالیت های تربیتی باشد که سازمان دانش آموزی بهترین مکان و بستر برای تحقق و زمینه سازی این مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تربیت چند ساحتی دانش آموزان یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است که با اصول سند تحول بنیادین در حال پیگیری و اجراست.
وی اظهار کرد: دانش آموزان باید با آموزه های دین مبین اسلام پرورش و رشد یابند و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه را در این زمینه مشخص کرده است.
منافی با بیان اینکه باید با یاری معلمان دانش آموزان را مومن و معتقد تربیت کرد، افزود: سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب راه را برای ما نمایان کرده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: اهمیت تربیت به حدی است که رهبر معظم انقلاب مهدهای کودک را هم به این نهاد سپردند و باید به این اعتماد جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه آموزش قانونمندی و مراعات قانون 2 موضوع مهمی است که میتوان با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان به عنوان نماینده هر خانواده انجام داد گفت: آموزش و پرورش بهترین مکان برای تربیت نسل آینده و درمان آسیب‌های جامعه است.

منافی ادامه داد: توجه به هویت دانش آموزان در برنامه ریزی‌های متولیان تعلیم و تربیت قرار دارد، تشکل‌های دانش آموزی می توانند نقش بسزایی را در این مهم ایفا کنند، احسن الخالقین انسان است که خداوند آن را به دست معلمان و مربیان سپرده تا تربیت شود و این یک وظیفه خظیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه زنده نگاهداشت یاد و راه شهدا و امام ره و انتقال ارزش‌ها یکی از مهمترین اقدامات تربیتی در آموزش و پرورش است بیان کرد: از بدو پایه ریزی این سازمان آموزش اصول صیانت از کشور اسلامی در دستور کار آن بوده است چرا که تربیت صحیح دانش آموزان می تواند 90درصد مشکلات جامعه را رفع کند.

روز چهارشنبه دوره آموزشی یک روزه تدوین، بازمهندسی اصول و فرایندهای اجرایی پیشتازان سازمان دانش آموزی استان با حضور 120 مربی پیشتازان و با حضور مسوولان کشوری و استانی سازمان دانش آموزی و مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این دوره مربیان پیشتازان با فلسفه و موضوعیت باز مهندسی فعالیت ها و علل آن و نیز اهداف مرتبط آشنا شدند.

در حاشیه این مراسم از مربیان بازنشسته و پیشکسوت و همچنین خانواده مرحوم سجاد حیدری نیا همکار فقید سازمان دانش آموزی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار