معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه‌سازی وسیله‌ای برای دست‌یابی به آموزش و فرهنگ‌سازی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار با دست اندرکاران «گروه جهادی دانشجویی السابقون»، ضمن تقدیر از فعالیت جوانان این تشکل در حوزه مدرسه‌سازی و آموزش و پرورش گفت مدرسه‌سازی هدف نیست، بلکه یک وسیله برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی وسیله‌ای برای دست‌یابی به آموزش و فرهنگ‌سازی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش به پاس قدردانی از زحمات خیرین مدرسه‌ساز، پیش از ظهر امروز سه شنبه 9 آذر 1400 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دست‌اندرکاران «گروه جهادی دانشجویی السابقون» دیدار و گفت و گو کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت گروه جهادی السابقون در محیط دانشگاهی و بین دانشجویان یک ویژگی مثبت و نقطه قوت محسوب می‌شود، افزود: کارکردن در چنین فضایی با حضور جوانان دانشجو، فعال و پرانرژی که اشتیاق خدمت به مردم را دارند، بسیار جذاب و پسندیده و زمینه ساز پرورش و مهارت آموزی آنهاست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با قدردانی از پیشکسوتان و جوانان این تشکل راه اندازی و فعالیت این گروه را تجربه مفید و قابل گسترش برشمرد و ابراز امیدواری کرد گروه‌های این چنینی در سایر دانشگاه ها نیز راه اندازی و فعال شود.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه مدرسه‌سازی هدف نیست، بلکه یک وسیله برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است، خاطرنشان کرد: این تغییر فرهنگ ایجاد نمی شود، جز با آموزش، رفت و آمد نخبگان به این مناطق و افزایش سطح تعاملات وارتباطات.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره و تاکید کرد: هدف از تشکیل این قرارگاه علاوه بر محرومیت‌ زدایی آموزشی، فرهنگ‌سازی است که با حضور گروه های خیریه و جهادی در مناطق کمتر برخوردار انجام می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین از تلاشگران عرصه‌های جهادی حوزه مدرسه سازی خواست تا با ترویج زمینه های مشارکت مردم و هم افزایی در طراحی مدارس یه تغییر الگوی معماری و بهینه سازی اجرای پروژه ها کمک کنند.

رسول واعظ‌پور از پیشکسوتان گروه جهادی دانشجویی السابقون با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت این گروه گفت: فعالیت ما بیشتر به مناطق محروم سیستان وبلوچستان معطوف است، و در کنار مدرسه‌سازی، موضوعات آموزشی، پرورشی و مهارت آموزی نیز دنبال می شود.

محمدحسین برکوک از دیگر دست اندرکاران گروه جهادی السابقون، به بیان نکاتی در خصوص پیشینه تشکیل این گروه و فعالیت‌های انجام شده توسط دانشجویان پرداخت و گفت: 26 مدرسه با همت و همکاری نیکوکاران و جوانان دانشجوی این گروه جهادی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان ساخته شده است، علاوه بر این در آماده سازی و تعمیرات مدارس، مباحث آموزشی و فرهنگی با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه امیرکبیر نیز کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

گروه جهادى السابقون، از سال ۱۳۸۸ فعالیت‌هاى جهادی آموزشى در استان سیستان و بلوچستان را با هدف توسعه پایدار این مناطق و همچنین دغدغه‌مند کردن قشر دانشجو آغاز کرده است و در حوزه مدرسه‌سازی و موضوعات آموزشی نیز اقدامات قابل توجهی را داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار