فرامرز صدیقی عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت نیست!

تهران (پانا) - از آنجایی که دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی به وضعیت فرامرز صدیقی بازیگر پیشکوست خطاب به صندوق اعتباری هنر و سازمان سینمایی بوده است، نمی‌توان انتظار داشت که این بازیگر امکاناتی از طرف موسسه هنرمندان پیشکسوت دریافت کند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فرامرز صدیقی عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت نیست!

پس از انتشار یادداشت پرویز پرستویی در صفحه شخصی‌اش ( اینجا بخوانید ) در مورد وضعیت فرامرز صدیقی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که مدتی است بازیگری را کنار گذاشته است، واکنش‌های بسیاری از سوی جامعه هنری و مردم درباره وضعیت او منتشر شد و گاهی نیز بسیاری از این واکنش‌ها حس ترحم برانگیزی برای صدیقی در پی داشت.

در میان این واکنش‌های گاهاً ترحم برانگیز و افسوس آور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود، ضمن تشکر از پرویز پرستویی، نسبت به وضعیت فرامرز صدیقی واکنش نشان داد و خطاب به صندوق اعتباری هنر و سازمان سینمایی دستور رسیدگی به وضعیت این هنرمند پیشکسوت را صادر کرد که متن کامل آن را اینجا بخوانید.

از آنجایی که در اینگونه موارد موسسه هنرمندان پیشکسوت همیشه پیش قدم بوده و در این خصوص واکنشی نداشته است؛ طبق پیگیری خبرنگار پانا، مشخص شد که فرامرز صدیقی عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت نیست و از طرفی دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از این هنرمند پیشکسوت، خطاب به صندوق اعتباری هنر و سازمان سینمایی بوده است.

نکته‌ای که لازم به ذکر این است که در اساسنامه موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز قید شده است که هنرمندی که دارای درجه یک هنری است، بالای ۶۰ سال سن دارد و صاحب آثار و سبکی باشد که مورد تایید شورای ارزشیابی هنرمندان است، می‌تواند عضو این موسسه شود. حال باید دید فرامرز صدیقی دارای کدام یک از ویژگی‌های مطروحه در اساسنامه موسسه هنرمندان پیشکسوت است. همچنین لازم است از طرف صندوق اعتباری هنر یا سازمان سینمایی به موسسه هنرمندان پیشکسوت معرفی شود.

ضمن اینکه وجاهت و جایگاه یک هنرمند پیشکسوت و شخصیتی که ممکن است اصلا راضی به انتشار چنین وجهه‌ای از خودش نباشد، مدنظر نگارنده این است ولی از طرف دیگر، رسیدگی به وضعیت هنرمندان پیشکسوت که سال‌ها برای فرهنگ و هنر این مملکت تلاش کرده‌اند و جوانی خود را در این راه گذاشته‌اند، از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار