خشونت ناشی از مسائل اقتصادی و هیجانی علیه زنان

اردبیل(پانا) - مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: خشونت‌های فیزیکی و روانی ناشی از مسائل اقتصادی و هیجانی علیه زنان از عمده‌ترین نوع خشونت‌هایی هستند که با آن‌ها روبه‌رو هستیم.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
خشونت ناشی از مسائل اقتصادی و هیجانی علیه زنان

به گزارش اداره کل بهزیستی اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان در آیینی به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اظهار کرد: هرچه میزان آشنایی خانواده‌ها با افزایش مهارت‌های ارتباطی و راهکار‌های مقابله با کنترل خشم بیشتر باشد به همان میزان مدیریت و پیشگیری از عواقب ناخواسته و احتمالی آن آسانتر خواهد بود.
وی افزود: با توجه به اینکه تولی‌گری پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی برعهده این سازمان است، در زمینه خشونت علیه زنان فعالیت‌های قابل قبولی با همکاری موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) در سطح جامعه ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به ارائه برنامه‌های آموزشی گوناگون از سوی بهزیستی به جامعه هدف، بیان کرد: خوشبختانه امروز تنوع خدمات بهزیستی بسیار فراتر از مسائل روزمره رفته است و دامنه وسیعی از افراد، از جمله زنان در معرض خشونت خانگی را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.
ستاری اضافه کرد: هم اکنون ۲ مرکز و خانه امن نگهداری و بازپروری زنان آسیب دیده در استان اردبیل وجود دارد که اصلی‌ترین کار آن‌ها ارائه حمایت‌های روانی به افراد و تلاش در جهت مراجعه آن‌ها به آغوش خانواده است.
ستاری به فعالیت نزدیک به ۹۰ مرکز مشاوره روان‌شناختی به صورت حضوری در نقاط مختلف استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار این موارد، تیم‌های تخصصی و سیار بهزیستی متشکل از روان‌شناسان و مددکاران نیز خدمات حضوری و مراجعه‌ای به خانواده‌ها ارائه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار