اظهارات مهم باقری درباره جزئیات مذاکرات وین

تهران (پانا) - رئیس هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در وین گفت آنچه که از شش دور مذاکره قبلی به دست آمده است پیش‌نویس است نه توافق و پیش‌نویس محل مذاکره است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اظهارات مهم باقری درباره جزئیات مذاکرات وین

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان درباره نتایج نشست کمیسیون مشترک رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در هتل کوبورگ وین به خبرنگاران گفت: نشست روز (دوشنبه) کمیسیون مشترک برجام که با شرکت جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های ۱+۴ برگزار شد دو دستور داشت. دستور کار اول کمیسیون مشترک برجام مربوط به گزارشی درباره «وضعیت اجرای برجام» بود و دستور کار دوم درباره «دیدگاه‌های طرف‌های شرکت‌کننده» در این نشست در رابطه با مذاکرات در دوره پیش رو بود.

رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران خاطرنشان کرد: آن چه از ۶ دور مذاکرات قبلی پیش روی ماست یک پیش‌نویس است نه یک توافق و پیش‌نویس محل مذاکره است.

علی باقری در این ارتباط ادامه داد: تا وقتی در مورد همه چیز توافق نشده باشد در مورد هیچ چیزی توافق نشده است.

وی افزود: بر این اساس همه مباحثی که در ۶ دور گفت‌وگوهای وین به یک جمع‌بندی رسیده قابل مذاکره است و این مورد اذعان همه طرف‌های گفت‌وگو در نشست روز دوشنبه هم بود.

علی باقری کنی همچنین خاطرنشان کرد: امروز سه‌شنبه کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌ها علیه ملت ایران آغاز به کار می‌کند.

معاون سیاسی وزارت خارجه افزود: همه کشور‌های عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران تن دادند و تاکید کردند که ابتدا باید وضعیت تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه مردم کشورمان مشخص شود و سپس در مورد سایر موضوعات بحث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار