حسین عبدی در گفت‌وگو با پانا

پرسپولیس به زودی به خانه‌اش در صدر جدول برمی‌گردد؛ این تیم به راحتی دربی را می‌برد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس می‌تواند از سایر تیم‌ها جدا شود و به جایگاه واقعی خود برگردد به این شرط که روی مسائل روحی و روانی و تاکتیکی تیم کار کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس به زودی به خانه‌اش در صدر جدول برمی‌گردد؛ این تیم به راحتی دربی را می‌برد

حسین عبدی در گفت‌وگو با پانا، درباره برتری تیم پرسپولیس برابر تیم نفت مسجد سلیمان گفت: «پرسپولیس شروع خوبی در ابتدای فصل نداشت و از تیمی که پنج‌ دوره قهرمانی در لیگ را به دست آورده انتظار بیشتری می‌رفت اما رفته‌رفته شرایط پرسپولیسی‌ها تغییر کرد و آن‌ها توانستند خودشان را به بالای جدول برسانند. سه امتیاز بازی برابر نفت مسجد سلیمان برای تیم از اهمیت زیادی برخوردار بود که خوشبختانه آن را به دست آورده‌اند. البته در نیمه اول تیم چندان موفقیت نداشت و حتی تیم نفت یک موقعیت خوبی داشت که نتوانست استفاده کند. در اواخر بازی هم پرسپولیس چند موقعیت خوب ایجاد کرد و در محوطه جریمه هم خوب ظاهر شد اما در ادامه توفیقی کسب نکرد.»

وی ادامه داد: «در نیم دوم شرایط کمی تغییر کرد. در دقایق اولیه بازی خوب پیش رفت و پرسپولیسی‌ها بهتر بازی کردند اما باز هم روند تیم عادی شد و پرسپولیسی‌ها کمتر حریف خود را تحت فشار قرار داده‌اند. متأسفانه مهدی عبدی هم یک موقعیت گل داشت که نتوانست به درستی از آن استفاده کند و همین موضوع هم باعث می‌شود بازیکنان نتوانند روند رو به رشد خودشان را ادامه دهند. با این حال پرسپولیس موفق به گلزنی شد و به نظرم نقطه قوت تیم این است که پس از گلزنی راحت بازی می‌کند و گل را حفظ می‌کند و بازی را تحت شعاع قرار می‌دهد.»

پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد: «من فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس هنوز به لحاظ روحی و روانی آمادگی کامل را ندارند، به این خاطر که قبل از گل استرس در تیم پرسپولیس حاکم است و حتی این عامل باعث می‌شود بازیکنان از بازی اصلی خودشان فاصله بگیرند و آن طور که انتظار می‌رود ظاهر نشوند. تیم باید بتواند از دقیقه یک تا 90 کار کند و تحت تأثیر هیچ عاملی قرار نگیرد. اگر از همان دقایق ابتدای حریف را تحت فشار قرار دهد می‌تواند به گل برسد و بهترین شرایط را رقم بزند. گلزنی سریع در ابتدای بازی فلسفه پرسپولیس است و نباید از آن دور شود.»

وی تأکید کرد: «پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان از هر نظر برای تیم مفید بود و علاوه بر تزریق روحیه، اوضاع تیم را در جدول بهبود بخشید و کم کم به خانه‌اش که صدر جدول است، برمی‌گردد و باید بگویم که با وجود همه مشکلات این پرسپولیس مدعی قهرمانی است. به نظرم تنها چند تیم در لیگ هستند که خودشان را می‌توانند از سایر تیم‌ها متمایز کنند و بقیه‌ تیم‌ها در میانه جدول و اواخر جدول قرار می‌گیرند. این موضوع را می‌توان از نوع بازی تیم‌ها دید. اکثر بازی‌های امسال به صورت پایاپای است و کار برای تیم‌های مدعی سخت می‌شود. من هنوز ندیدیم تیمی می‌تواند خودش را از بقیه تیم‌ها متمایز کند، البته تا پایان فصل زمان زیادی باقی مانده وهنوز اول راه هستیم و نمی‌توانیم در مورد تیم‌ها قضاوت کنیم. اما من فکر می‌کنم با توجه به بازی که تیم پرسپولیس ارائه داد می‌تواند خودش را از سایر تیم‌ها جدا کند البته به این شرط که روی مسائل روحی و روانی و تاکتیکی کار کنند .»

عبدی همچننی ددر مورد دربی شهر تهران هم اظهار کرد: «این بازی با تمامی بازی‌ها فرق می‌کند و به نظرم پرسپولیس می‌تواند در این بازی نتیجه بگیرد. با تمام احترامی که برای تیم استقلال و کادر فنی آن قائل هستم اما معتقدم بازیکنان پرسپولیس می‌توانند برنده این میدان باشند و به راحتی نتیجه را از آن خود کنند.»

وی همچنین در مورد مشخص شدن وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: «بحث مدیریت مربوط به یک فرد یا گروه خاصی نیست. خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان ما یک قهرمان حرفه‌ای است که همه شرایط ورزش حرفه‌ای را دیده و تجربه کرده و می‌داند مدیریت چه ویژگی‌هایی دارد. به نظر من سیستم باید به خوبی تعریف شود. برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، خلاقیت، درآمدزایی، هدایت و کنترل و عواملی از این دست در بحث مدیریت بسیار مهم و حیاتی هستند که باید به آن توجه کرد. منابعی داریم که باید از آنها استفاده کرد. آکادمی‌ها، تشکیل تیم‌های (ب) و پشتوانه‌سازی برای تیم‌ بزرگسال از جمله موارد مهمی هستند اما برخی نمی‌خواهند این زیرساخت‌ها در فوتبال ما پا بگیرد چرا که برای آنها سود مالی ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار